English

غلامرضا سلیمانی با اشاره به افزایش بلایای طبیعی در کشور مطرح کرد؛

پیشنهاد بیمه ۳۰ میلیون واحد مسکونی

رئیس بیمه مرکزی گفت: در حال حاضر در ایران بلایای طبیعی زیادی رخ می دهد، از این رو پیشنهاد کردیم با توجه به اینکه حدود 30 میلیون واحد مسکونی در کشور وجود دارد بیمه ساختمان ها اجرا شود و 120 هزار تومان حق بیمه آن را بیمه ها و 50 درصد آن را دولت پرداخت کند و مردم نیز اقساط 60 هزار تومانی را به صورت سالانه پرداخت کنند.

پیشنهاد بیمه 30 میلیون واحد مسکونی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، رئیس بیمه مرکزی در دهمین نشست اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه مرکز ملی ریسک در کشور تشکیل خواهد شد، گفت: در شرایط کنونی یک شرکت دولتی و 31 شرکت خصوصی وجود دارد.

غلامرضا سلیمانی با بیان اینکه اصلاح ساختار و برداشته شدن تعرفه ها به خصوصی سازی صنعت بیمه کمک می کند، تصریح کرد: در حال حاضر شرکت های بیمه ای در ایران بسیار کوچک هستند و قابل مقایسه با شرکت های بیمه ای دنیا نیستند، زیرا اکثر این شرکت ها بانک احداث می کنند و با جمع آوری پول های خرد مردم را جمع می کنند و سپرده گذاری می کنند و نباید به صورت بنگاه داری عمل کنند و بیشتر در بورس و سپرده های بانکی باید مشارکت داشته باشند یا در نهایت سهمی از شرکت ها را داشته باشند.

او با تاکید بر اینکه باید بین ریسک و حق بیمه نسبتی وجود داشته باشد، اظهار کرد: شرکت های بیمه ای به دلیل محافظه کار بودند زمانی که ترامپ اعلام کرد که می خواهد از برجام خارج شود به سرعت شرکت های بیمه ای خارجی همکاری خود را قطع کردند.

سلیمانی با بیان اینکه در حال حاضر در ایران بلایای طبیعی زیادی رخ می دهد، اظهار کرد: پیشنهاد کردیم با توجه به اینکه حدود 30 میلیون واحد مسکونی در کشور وجود دارد بیمه ساختمان ها  اجرا شود و 120 هزار تومان حق بیمه آن را بیمه ها و 50 درصد آن را دولت پرداخت کند و مردم نیز اقساط 60 هزار تومانی را به صورت سالانه پرداخت کنند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه