English

در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح شد؛

افزایش ساعت کاری میادین میوه و تره‌بار / عرضه میوه ۴۰ درصد ارزان‌تر از میانگین قیمت سطح شهر

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران گفت: علاوه بر اینکه عرضه 4 محصول شب یلدا در میادین و بازارهای میوه و تره بار افزایش یافته، به مناسبت شب یلدا قیمت انواع میوه نیز 40 نیز ارزان‌تر از میانگین قیمت سطح شهر تهران عرضه می شود.

افزایش ساعت کاری میادین میوه و تره‌بار / عرضه میوه 40 درصد ارزان‌تر از میانگین قیمت سطح شهر

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج درباره جزئیات عرضه میوه و آجیل در روزهای قبل از شب یلدا ، گفت: به مناسبت این جشن سنتی «جشنواره یلدای 98 در میادین میوه و تره بار» روز چهارشنبه 27 آذر آغاز شده است که بر مبنای آن محصولات مورد نیاز شهروندان تهرانی برای برپایی این مراسم در 246 میدان و بازار عرضه خواهد شد.

سید سعید راد با تاکید بر اینکه برخی محصولات پر مصرف به مناسبت این شب، 40 درصد ارزان‌تر از میانگین قیمت‌های سطح شهر تهران عرضه خواهد شد، افزود: در سه روز عرضه ویژه شب یلدا، علاوه بر افزایش عرضه انواع میوه و محصولات فرنگی، 4 محصول ویژه شب یلدا ازجمله انار، هندوانه، ازگیل و خرمالو با نظارت بیشتری عرضه خواهد شد تا در صورتی که تقاضا برای این محصولات افزایش یابد میزان عرضه افزایش پیدا کند، در همین راستا با تامین کنندگان و تولیدکنندگان هماهنگی لازم صورت گرفته است، از این رو می توان گفت که هیچگونه نگرانی برای تامین میوه و آجیل شهروندان برای شب یلدا وجود ندارد.

او با بیان اینکه انواع آجیل و محصولات پروتئینی از جمله ماهی با قیمت‌های به نسبت پایین‌تر از میانگین سطح شهر در میادین میوه و تره بار عرضه خواهد شد، تصریح کرد: ناظران کیفی و بازرسان سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در مدت این چند روز بر فعالیت میادین و بازارها نظارت دقیق‌تری خواهند داشت. 

وی با اعلام اینکه ساعت کار میادین و بازارها در روزهای پنج شنبه و جمعه 28 و 29 آذر از ساعت 8 صبح تا 7 عصر بدون تعطیلی میان روز، تعیین شده و یک ساعت و نیم تعطیلی وسط روزها برای نهار و نماز نیز حذف شده است و برای روز شنبه 30 آذر مصادف با شب یلدا به صورت ویژه تا ساعت 8 شب ادامه خواهد داشت، گفت: از این رو، برنامه ریزی به گونه ای انجام شده که ناظران کیفی و بازرسان این سازمان نیز بدون تعطیلی نظارت های خود را انجام دهند، زیرا معتقدیم توجه به امنیت غذایی شهروندان، اصل مهمی است که در سر لوحه فعالیت‌های ما قرار دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با تاکید بر اینکه نمی توان برای محصولات روز قیمت ثابت تعیین کرد، گفت: قیمت ها به صورت روزانه و هفتگی تعیین می شود، اما رویکرد ما این است که محصولات را 40 درصد کمتر از میانگین سطح شهر عرضه کنیم و اطلاعات به دست آمده از میادین حاکی از این است که روز چهارشنبه ۲۷ آذر در مقایسه با چهارشنبه های گذشته، تقاضا افزایش یافته است و پیش بینی می شود نوبت های خرید روزانه این 246 میدان و بازار از یک میلیون مورد روزهای عادی به یک میلیون و 300 هزار تا 400 هزار مورد برسد.

او با نگاهی به تجربه تقاضای شهروندان تهرانی برای خرید میوه و آجیل به مناسب شب یلدا، اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است که فروش میوه در میادین و بازارها تا 30 درصد افزایش داشته باشد و از آنجایی که قیمت آجیل نیز 20 درصد ارزان‌تر از میانگین قیمت سطح شهر عرضه می شود، تقاضا برای این محصولات نیز افزایش خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران درباره وضعیت عرضه میوه های ویژه شب یلدا در میادین میوه و تره بار گفت: در میادین و بازارها تنها به 4 نوع میوه وارداتی اجازه فروش داده شده که مصوبه دولت برای واردات رسمی آن وجود دارد و از آنجایی که قیمت ها روزانه تغییر می کند، در سایت سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، بخشی با عنوان نرخ نامه وجود دارد که مردم با مراجعه به این بخش می توانند آخرین قیمت محصولات را ببینند.

راد با تاکید بر اینکه شهروندان می توانند هرگونه تخلف در میادین و بازارها را به سامانه نظارت همگانی شهرداری تهران با شماره 1888 اعلام کنند، گفت: شهروندان می توانند شکایت خود را نسبت به مشکلاتی در زمنیه قیمت و کیفیت محصولات و نوع برخورد کارکنان میادین میوه و تره بار را به این سامانه اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزای موج، در روزهای اخیر فهرست های متفاوتی از نرخ میوه و آجیل ویژه شب یلدا از سوی اتحادیه ها و ... منتشر شده است، اما از آنجایی که قیمت ها به صورت روزانه تغییر می کند، عملا نمی توان قیمتی که از چند روز قبل شب یلدا اعلام شده را به عنوان ملاک قیمت عرضه در نظر گرفت، از این رو مشتریان باید قیمت را به صورت روزانه از منابع رسمی پیگیری کنند و با مراجعه به سایت های مرتبط با مراکز توزیع از آخرین قیمت ها مطلع شوند و در صورتی که هرگونه تخلفی را مشاهده کردند را با مراجعه رسیدگی به آن اعلام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه