English

محمد اسلامی؛

سهم ۸۰ درصدی حمل و نقل جاده ای در ترانزیت کالا

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر سهم حمل و نقل جاده ای در ترانزیت کالا 80 درصد است و 20 درصد آن سهم حمل و نقل ریلی است.

سهم 80 درصدی حمل و نقل جاده ای در ترانزیت کالا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، وزیر راه و شهرسازی در مراسم تجلیل از تلاشگران حمل و نقل جاده ای به مناسبت هفته حمل و نقل گفت: در حال حاضر حوزه راه و خدمات پیمانکاری در این بخش به دلیل صادرات خدمات فنی و مهندسی همواره برای کشور افتخار آفرین بوده است.

محمد اسلامی با بیان اینکه همواره موضوع سازندگی در کشور مطرح بوده است، افزود: فعالیت جامعه حمل و نقل به صورت ترکیبی روند توسعه را تسریع کرده است.

او با تاکید بر اینکه در دولت تدبیر و امید سالانه 700 کیلومتر در کشور ساخته شده است، افزود: تا پایان دولت دوازدهم 580 کیلومتر آزادراه در کشور بهره برداری خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه 1100 کیلومتر مسیر ریلی در کشور تا پایان دولت دوازدهم بهره برداری خواهد شد، اظهار کرد: این روند حاکی از عشق و ارادت برای توسعه زیربناهای کشور است که قصد داریم با همکاری بخش خصوصی زیرساخت ها را کیفی تر کنیم.

اسلامی با بیان اینکه باید ناوگان حمل و نقل کشور را نوسازی کنیم، اظهار کرد: در حال حاضر بهبود حمل و نقل از طریق خروج ناوگان فرسوده محقق می شود و از طرف دیگر آلاینده های زیست محیطی کاهش می یابد.

او با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت تکنولوژی های روز برای کاهش هزینه تمام شده استفاده کرد، اظهار کرد: اگر قدرت لجستیکی کشور را بالا نبریم آیندگان ما را نمی بخشند که در حال حاضر 10 میلیون تن در سال ترانزیت کالا انجام می شود که باید به 50 میلیون تن ارتقا یابد.

او افزود: در حال حاضر سهم حمل و نقل جاده ای در ترانزیت کالا 80 درصد است و 20 درصد آن سهم حمل و نقل ریلی است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید مسیر رشد و توسعه جامعه رانندگان را در نظر بگیریم، اظهار کرد: پشتیبانی از این صنف کمک می کند که نسل های بعد در مسیر مهارت آموزی گام بردارند.

اسلامی با تاکید بر اینکه معیشت رانندگان در سال 98 مورد توجه قرار گرفت، اظهار کرد: در حال حاضر رویکرد ما این است که جلسات راهبردی و مشورتی با حضور تشکل های بخش خصوصی باشد.

او با تاکید بر اینکه فراخوان امسال برای کامیون دار ها باعث شد تردد روزانه آنها به سمت بندر امام به 3 هزار کاظمین نیز برسد، اظهار کرد: در زمان برگذاری اربعین نیز شاهد عملکرد مناسبی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور بودیم، به طوری که تعامل راهداری و حمل و نقل جاده ای با نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی باعث شد که عملکرد مناسبی به نمایش گذاشته شود.

او با تاکید بر اینکه امروز به دلیل تلفات بالا در جاده ها از نظر فرهنگی چالش های داریم، اظهار کرد: در سال های گذشته تصادف های خون باری در کشور رخ داده، از این رو از راننده های حمل و نقل عمومی کشور می خواهم معلم جاده ها باشند و البته بارها دیده ام که راننده ها با نظم خاصی تردد کرده اند.

در پایان این برنامه با حضور وزیر راه شهرسازی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و رئیس  راهور ناجا از خادمین اربعین حسینی و تلاشگران در مناطق سیل زده و حمل و نقل کالاهای اساسی تجلیل شد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه