English

رضا رحمانی خبر داد؛

یک میلیارد دلار حجم مبادلات تجاری محقق شده ایران و عمان

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر ظرفیت حجم مبادلات تجاری بین ایران و عمان 5 میلیارد دلار است که تاکنون یک میلیارد دلار آن محقق شده است.

یک میلیارد دلار حجم مبادلات تجاری محقق شده ایران و عمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و عمان امروز با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان و علی بن مسعود السیدی وزیر صنایع و تجارت عمان و سایر مسئولان مربوطه برگزار شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به اینکه استفاده از حداکثر ظرفیت همکاری بین دو کشور متناسب با تمایل مقامات ارشد کشور در دستور کار قرار دارد، گفت: این هیات بزرگترین هیاتی است که تاکنون بین دو کشور سفر کرده اند که علاوه بر مقامات دولتی هیاتی از بخش خصوصی که متشکل از صنعتگران و تجار هستند این هیات را همراهی می کنند.

رضا رحمانی با بیان اینکه برنامه ریزی لازم برای متناظر کردن ظرفیت ها و مذاکره بین بخش خصوصی دو کشور فراهم شده است، افزود: همانطور که در مذاکرات دو طرفه اعلام شد دولت تنها نقش تسهیل گر خواهد بود و ادامه مذاکرات از سوی اتاق بازرگانی پیش خواهد رفت.

او با تاکید بر اینکه دیپلماسی با عمان برای ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: جهت گیری کمیسیون مشترک باید به سمت افزایش همکاری اقتصادی و رفع موانع به همراه ارائه راهکارهای همسو با نیازهای بخش خصوصی دو کشور باشد.

رحمانی با تاکید بر اینکه روابط تجاری دو کشور در سال های اخیر رشد مناسبی داشته است، اظهار کرد: در حال حاضر معتقدیم این میزان از حجم مبادلات تجاری و اقتصادی متناسب با ظرفیت و علایق دو کشور برای همکاری نیست.

او با اشاره به اینکه حجم همکاری اقتصادی بین دو کشور 5 میلیارد دلار است که تاکنون یک میلیارد دلار محقق شده است، اظهار کرد: پیشنهاد می کنم کمیته مشترکی با ریاست سازمان توسعه و تجارت ایران و با حضور معاون وزیر عمان تشکیل و مسائل مربوط به تجارت بین دو کشور را بررسی کند.

او با اشاره به اینکه ایران ظرفیت های بالای در زمینه کشاورزی، گردشگری و...برخوردار است که می تواند زمینه همکاری باشد، تصریح کرد: رویکرد ما توسعه همکاری با کشور عمان برای تامین نیازها باشد، زیرا ایران به عمان به عنوان کشوری نگاه می کند که می تواند ظرفیتی برای توسعه همکاری با سایر کشورهای عربی و آفریقا باشد که پیش از این تفاهم هایی داشته ایم یکی از آنها کریدور شمال و جنوب است که ارتباط بین کشورهای شمال ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس را محقق می کند که در حال حاضر مذاکراتی برای فعال سازی این کریدور انجام شده است.

رئیس سازمان توسعه تجارت در ابتدای این مراسم با ارائه گزارشی در باره نشست اخیر، گفت: در نشست بین ظرفیت توافق های در زمینه محیط زیست، منطقه آزاد، تجارت، استاندارد و...محقق شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه