English

محمود محمودزاده در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد؛

۲.۵ میلیون تومان قیمت هر متر واحد مسکن ملی / اجرای طرح اقدام ملی مسکن تا پایان آذر

معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: طبق متراژ الگوی مصرف برای هر متر واحد مسکونی در شهرهای جدید متقاضیان باید 2.5 میلیون تومان پرداخت کنند و تا پایان آذرماه ثبت‌نام در شهرهای کشور برای طرح اقدام ملی مسکن به پایان می‌رسد.

2.5 میلیون تومان قیمت هر متر واحد مسکن ملی / اجرای طرح اقدام ملی مسکن تا پایان آذر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، دولت در یک ماه گذشته ثبت‌نام در طرح مسکن اقدام ملی را به صورت استانی آغاز کرده است تا در مدت دو سال 400 واحد را تکمیل و تحویل دهد، جزئیات این ثبت‌نام در این حد مشخص شده که فرد ثبت‌نام کننده می‌تواند ببیند قیمت تمام شده‌ای واحد چقدر است و چه میزان تسهیلات می‌تواند دریافت کند، اما متراژ واحد و محل دقیق آن مشخص نیست. از سوی دیگر بسیاری از متقاضیان نسبت به قیمت تمام شده‌ این واحدها دچار سردرگمی و ابهام هستند، از این رو گفتگویی را با محمود محمودزاده معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی ترتیب دادیم که در این زمینه به سوالات خبرنگار خبرگزاری موج پاسخ داد و اعلام کرد قیمت تمام شده‌ واحدها مبتنی بر متراژ آن خواهد بود که بین 75 متر تا 95 متغیر است و بستگی به محل اجرای پروژه دارد، اما به طور کلی هر متر از واحد مسکونی این طرح با در نظر گرفتن بخش مشاعی کمتر از 2 میلیون و 500 هزار تومان نخواهد شد.

معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی درباره جزئیات طرح اقدام ملی مسکن، گفت: در حال حاضر متراژ واحدهای مسکن اقدام ملی بر مبنای الگوی مصرف تعیین شده که بین 65 متر تا 95 متر است و میانگین این الگوی مصرف 75 متر در نظر گرفته شده است. در واقع برای شهرهای بزرگ متراژ 75 متر و برای شهرهای کوچک متراژ هر واحد 95 متر تعیین شده است.

محمود محمودزاده با بیان اینکه هرچقدر متراژ واحدهای مسکن اقدام ملی افزایش یابد آورده متقاضیان بالا می‌رود افزود: از آنجایی که دولت با هزینه ساخت این واحدها کاری ندارد و به‌وسیله پیمانکار انجام می‌شود، از این رو پیش‌بینی این است که با این متراژ الگوی مصرف برای هر متر واحد مسکونی در شهرهای جدید متقاضیان باید 2.5 میلیون تومان بپردازند، به عبارت دیگر برای هر واحد با در نظر گرفتن فضای مشاعی قیمت واحد تعیین می‌شود، برای نمونه یک واحد با متراژ خالص 75 متری احتمالا با متراژ مشاعی شامل 100 متر می‌شود که بر مبنای متری 2 میلیون و 500 هزار تومان قیمت تمام شده 250 میلیون تومان تعیین می‌شود.

او با تاکید بر اینکه میزان وام پرداختی دولت بین 75 تا 100 میلیون تومان است، تصریح کرد: مابقی هزینه ساخت واحدها در طول زمان دو سالی که واحد تکمیل و تحویل می‌شود به شکل اقساطی از سوی متقاضی باید پرداخت شود‌ البته 30 درصد از آورده باید در زمان ثبت‌نام پرداخت شود.

معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی هزینه ساخت هر واحد مسکن متناسب با کیفیت مصالحه بکار رفته تعیین می‌شود‌ اظهار کرد: در حال حاضر استاندارد معمولی که برای ساخت‌وساز وجود دارد برای ساخت واحدهای اقدام ملی در نظر گرفته شده که مبنای آن همان متری 2.5 میلیون تومان است.

محمودزاده با تاکید بر اینکه در تهران سه شهر جدید اندیشه، پرند و پردیس برای اجرای طرح مسکن اقدام ملی در نظر گرفته شده است، گفت: در حال حاضر ثبت‌نام برای مسکن استان تهران در پرند پیش بینی شده است و به دنبال این هستیم که زمین های لازم در دو شهر جدید پردیس و اندیشه نیز انجام شود و از آنجایی که برنامه ما این است که تا پایان آذر ماه طرح اقدام ملی در تمام شهرهای کشور انجام شود وضعیت دو شهر اندیشه و پردیس نیز به زودی تعیین می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در حال حاضر در برخی شهرها از طرح ملی استقبال چندانی نشده، چراکه نرخ سود تسهیلات این طرح 18 درصد اعلام شده و همین مسئله باعث شده قیمت تمام شده‌ای واحدها بالا باشد، با این حال وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده در ده شهر نیز تعداد واحدهای در نظر گرفته شده بسیار کمتر از تقاضای مردم برای این طرح بوده است از این رو در برخی از شهرها باید ظرفیت ثبت نامی ارتقا یابد. این طرح در شرایطی قرار است سالانه حدود 200 واحد آپارتمان را به متقاضیان تحویل دهد که کارشناسان میزان نیاز سالانه را حدود 1 میلیون واحد اعلام کرده‌اند و تاکید شده تا زمانی که به این میزان تولید مسکن در سال نرسیم قیمت مسکن بالا می‌ماند و بخش عمده‌ای از متقاضیان جدید به جمعیت مستاجران اضافه خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه