English

وزیر مسکن سوریه تشریح کرد؛

جزئیات نحوه همکاری بخش خصوصی ایران در سوریه / حذف مناقصه برای مشارکت ایرانی ها

سهیل محمد عبدالطیف گفت: شرکت های ایرانی نیاز به حضور در مناقصه ها را ندارند و مستقیم می توانند در پروژه های سوریه مشارکت کنند.

جزئیات نحوه همکاری بخش خصوصی ایران در سوریه / حذف مناقصه برای مشارکت ایرانی ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، سهیل محمد عبدالطیف وزیر مسکن سوریه با اشاره به اینکه در تفاهمنامه ای با همکاری ایران خواهیم داشت شرکت های ایرانی در اولویت قرار خواهند گرفت، گفت: درباره ضمانت نامه های بانکی باید مذاکره و توافق های لازم انجام شود و این موضوع تنها مربوط به وزارتخانه مسکن نمی شود، بلکه شامل همکاری با سایر وزارتخانه ها خواهد شد.

او با بیان اینکه شرکت های ایرانی نیاز به حضور در مناقصه ها را ندارند، اظهار کرد: شرکت های ایرانی مستقیم می توانند در پروژه های سوریه مشارکت کنند.

امکان مشارکت در 200 هزار واحد مسکونی در حال ساخت

همچنین مازن لحم معاون وزیر مسکن سوریه با اشاره به اینکه فرصت های سرمایه گذاری در سوریه از طریق سازمان توسعه مسکن و املاک زیر مجموعه وزارت مسکن انجام خواهد شد، گفت: طبق قوانین و مقررات سوریه شرکت های فعال در حوزه ساخت و ساز امتیازهای دارند. 

او با تاکید بر اینکه 200 هزار واحد مسکونی در حلب و حیدریه در حال ساخت است که سرمایه گذاران می توانند به این پروژه ها ورود کنند، افزود: قانون امکان تاسیس شرکت های خارجی در بخش ساخت و ساز را صادر کرده است، اما این شرکت ها باید 5 سال سابقه داشته باشند و ضمانت نامه با ارزش ارائه دهند،  همچنین شرکت های خارجی می توانند با مشارکت بخش خصوصی سوریه شرکت جدیدی را تاسیس کنند.

او تصریح کرد: هیچ شخص حقیقی نمی تواند بیش از 5 درصد سرمایه شرکت مشترک را داشته باشد، همچین شخص حقوقی نمی تواند بیش از 40 درصد سرمایه شرکت مشترک را در اختیار بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی