English

در پاسخ به موج مطرح شد؛

۳۰۰ میلیون یورو تامین مالی روسیه برای نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیرجان

در هفته جاری بخش بخار نیروگاه سیرجان توسط رئیس جمهور افتتاح می شود و برای ساخت فاز دوم نیروگاه 500 مگاواتی نیروگاه قرار است با تامین مالی 300 میلیون یورویی بانک روسیه انجام شود.

300 میلیون یورو تامین مالی روسیه برای نیروگاه 500 مگاواتی سیرجان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، مجری طرح نیروگاه های خصوصی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به اینکه فاز بخار نیروگاه گهران سیرجان همین افتتاح با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود، گفت: فاز گازی این نیروگاه زمستان سال گذشته افتتاح شده بود که مجموع تولید آن 493 مگاوات است که از دو واحد گازی 166 مگاواتی و 160 مگاوات واحد بخار آن است.

امیر دودابی نژاد با بیان اینکه بخش عمده سرمایه این نیروگاه از طریق فاینانس تامین شده است، گفت: قرار است 200 مگاوات برق این نیروگاه با خرید تضمینی به شبکه وصل شود.

او با اشاره به اینکه 250 مترمکعب صرفه جویی گازوئیل برای راه اندازی این نیروگاه وجود دارد، گفت: در ماده 12 قانون رفع موانع تولید آمده که اگر نیروگاه ها به سمت واحد بخار بروند از محل صرفه جویی نرخ ارز امکان تامین سرمایه این نیروگاه ها وجود دارد. در شرایط کنونی 16 هزار مگاوات برق واحد گازی داریم که با حرکت به سمت تکمیل نیروگاه بخار منافع زیادی برای آنها وجود دارد.

300 میلیون یورو نیروگاه برق حرارتی

حسنعلی نقی زاده مدیرعامل شرکت مدیریت انرژی با اشاره به اینکه این نیروگاه بخش عمده ای از نیاز واحدهای صنعتی را تامین می کند، اظهار کرد: فاینانس و ای پی سی نیروگاه 500 مگاواتی از طریق نیروگاه داخلی انجام شده است.

او با بیان اینکه بلوک 2 در کلاس اف با راندمان 58 درصد با یک شرکت داخلی و یک شرکت ایتالیایی انجام شده است، درباره چگونگی تامین سرمایه این نیروگاه به خبرنگار موج گفت: در مذاکره ای که با اکسیم بانک روسیه انجام شده و قرار است 300 میلیون یورو برای اجرای فاز دوم این پروژه تامین مالی کند. 

او درباره تامین قطعات ساخت نیروگاه سیرجان اظهار کرد: اگر قطعات کلاس اف در داخل انجام شود نیازی به مذاکراتی با خارجی ها نیست، اما در غیر اینصورت پروژه از طریق یک شرکت ایتالیایی پیش برده می شود

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه