English

هادی مدقق در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد؛

وضعیت کارکنان توزیع قبض برق پس از حذف قبض کاغذی

مدیر دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین گفت: چند هزار نیروی توزیع قبض های کاغذی برق در سایر بخش های صنعت برق برای ارتقای بهره وری بکار گرفته خواهند شد.

وضعیت کارکنان توزیع قبض برق پس از حذف قبض کاغذی

مدیر دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه صنعت برق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در صنعت برق 220 میلیون قبض سالانه برای 36 میلیون مشترک خود چاپ و توزیع می کند، گفت: حذف قبض کاغذی علاوه بر اینکه از اتلاف 1100 تن کاغذ در سال جلوگیری می کند، باعث می شود با بکارگیری چند هزار مامور توزیع قبض در سایر بخش های صنعت برق بهره وری بهبود پیدا کند.

هادی مدقق با بیان اینکه سالانه 12 هزار درخت برای تولید این میزان قبض قطع می شود، افزود: حذف قبض کاغذی علاوه بر اینکه از خروج ارز برای واردات کاغذ جلوگیری می کند باعث می شود تا فرایند پرداخت ها تسهیل شود.

وی با بیان اینکه افزایش ضریب نفوذ گوشی های هوشمند به حذف کاغذی قبض ها نیز کمک می کند، افزود: مشترکینی که به گوشی هوشمند دسترسی ندارد می توانند با استفاده از کد دستوری قبض خود را دریافت کنند و افرادی که گوشی هوشمند دارند می توانند با شناسه قبض روی قبض های قدیمی با دستگاه خودپردار یا تلفن 1521 هزینه برق خود را بپردازند. همچنین روستائیان می توانند این شناسه قبض را به دفاتر آی سی تی مستقر در روستاها ارائه کنند و هزینه برق خود را بپردازند.

مدقق با تاکید بر اینکه امکان پرداخت قبض از روش های دیگری همچون دستگاه پوز با استفاده از شناسه قبض امکان‌پذیر است، اظهار کرد: نصب اپ های مربوط به سرویس های پرداخت بانک ها و آب های صنعت برق ضمن اطلاع رسانی از هزینه برق فرایند پرداخت را نیز تسهیل می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، سیاست خذف قبض کاغذی در راستای دولت الکترونیک و کاهش هزینه های دولت و در نتیجه حمایت از محیط زیست از سوی سازمان های مرتبط در حال اجراست که برخی از آن ها برنامه های را برای چگونگی بکارگیری و جابه جایی نیروی انسانی فعال در این بخش ها را هنووز ارائه نکرده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه