English

حسن کهوری در گفتگو با موج دستاوردهای هفته دولت را تشریح کرد؛

تحقق توسعه زیرساخت های صنعت برق هرمزگان

مدیرعامل برق منطقه ای هرمزگان گفت: شرکت برق منطقه ای استان موفق شد با افتتاح 7 پروژه پست و خط، با اعتباری بالغ بر 176 میلیارد تومان، گامی موثر در راستای توسعه زیر ساخت های صنعت برق هرمزگان بر دارد.

تحقق توسعه زیرساخت های صنعت برق هرمزگان

حسن کهوری مدیرعامل برق منطقه ای هرمزگان در گفتگو با خبرگزاری موج هرمزگان، در خصوص تشریح افتتاحیه های هفته دولت، گفت: شرکت برق منطقه ای استان موفق شد در هفته دولت با افتتاح 7 پروژه پست و خط، با اعتباری بالغ بر 176 میلیارد تومان، گامی موثر در راستای توسعه زیر ساخت های صنعت برق استان هرمزگان بر دارد.

مدیرعامل برق منطقه ای هرمزگان در تشریح تعداد پروژهای افتتاح شده در هفته دولت، اذعان داشت: این پروژه ها در شهرستان های میناب، پارسیان و جزیره قشم به بهره برداری رسیده است که بیشترین تعداد افتتاحیه ها در شهرستان قشم، با سه طرح، صورت گرفته است.

کهوری در ادامه به تولید و انتقال برق استان اشاره کرد و گفت: کل مجموعه تولید برق هم اکنون سه هزار و سیصد و یازده مگاولت است که تنها 938 مگاولت با رشد 5/39 در صدی در زمان دوره دولت تدبیر و امید بوده است.

وی با اشاره به پست های فشار برق ابراز داشت: در خصوص پست فشار قوی مجموع ظرفیت منسوبه و در حال کار حدود 20 هزار و صد و نود مگاولت است که 4 هزار و 5/ 952  مگاولت آن بین سال 1392 تا 1398 افزایش داشته است و خطوط مواصلاتی مجموعا 6428 کیلومتر مداراست.

مدیرعامل برق منطقه ای هرمزگان گفت: از هفت پروژه ای که طی هفته دولت به سرانجام رسید، 2 پروژه آن در روستای بخشی شهرستان پارسیان بوده است.

وی افزود: یکی از این پروژه ها، پست 132 کیلو ولتی به ظرفیت 30 مگا ولت آمپر با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان و دیگری خط 132 کیلو ولتی به طول 18 کیلومتر با اعتباری به ارزش 18 میلیارد تومان بوده است.  

حسن کهوری در ادامه گفتگو به طرح ها توسعه ای در غرب هرمزگان اشاره کرد و اذعان داشت: پست 400 ولت پارسیان با اعتبار60 میلیارد تومان در حال انجام است که در آینده نچندان دور به بهره برداری می رسد.

وی یادآور شد: در راستای طرح های توسعه غرب استان، خط 400 کیلو ولتی ارتباطی از بندرعسلویه به پارسیان به طول 50 کیلومتر است در سال 1396 در مدار قرار گرفت و  که اگر این اتفاق صورت نمی گرفت، با 80 مگاولت کمبود برق در منطقه رو به رو می شدیم.

کهوری اضافه کرد: خوشبختانه  هم اکنون در منطقه غرب، از سه طرف (عسلویه، استان فارس و بندرعباس) تبادل برق صورت می گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که صنعت برق به عنوان حساس ترین صنعت، در استان استراتژیک هرمزگان، از اهمیت مضاعفی برخوردار است، به برنامه ی شرکت برق منطقه ای هرمزگان درراستای تحقق شعار سال 98 اشاره کرد و افزود: برق منطقه ای از صنایع بزرگ استان است که به عنوان بخش تولید، در خدمت توسعه اقتصادی کشور است.

کهوری برق رسانی به شرکت بزرگ فولاد هرمزگان را از اهم خدمات شرکت توزیع برق استان در راستای تحقق  شعار (رونق تولید) دانست.

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان هرمزگان ادامه به تشریح دیگر خدمات و اقدامات این سازمان در هفته دولت پرداخت و گفت:  سال گذشته اقدامات زیادی درا جزیره قشم انجام شده است که در  نتیجه این خدمات، در حال حاضر ۱۲پست ۶۳ کیلوولت در شهرستان قشم وجود دارد.

وی اضافه کرد: به مناسبت هفته دولت در جزیره قشم سه پروژه به افتتاح رسید که یکی از آن ها پروژه پست 63 کیلو ولتی با هزینه ی 60 میلیارد تومانی و با طول خطی به طول دو کیلومتر بوده است. 

کهوری در تشریح دو پروژه دیگر ادامه داد: پست موقت 230 کیلوولت با اعتبار 50 میلیارد تومانی و خط 63 کیلوولت پایه تلسکوپی با اعتبار 5 میلیارد تومان، از دیگر پروژه های بهره برداری شده در این شهرستان است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای هرمزگان به توضیح برنامه ای آتی این سازمان در شهرستان قشم پرداخت و گفت: سه نیروگاه در قشم وجود دارد و یک نیروگاه ۵۰۰ مگاولتی هم در دست احداث است که تا دهه فجر دو واحد آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

کهوری اذعان کرد: دو پست ۲۳۰کیلوولت برای سال آینده در این جزیره احداث خواهد شد و اعتباری که برای احداث این پروژه ها پیش بینی شده است، بالغ بر 1000 میلیارد تومان است.

این مقام مسئول درخصوص بخش تولید برق در شهرستان قشم، بیان داشت: سه نیروگاه در قشم با عناوین 1- نیروگاه 10 مگاولتی خورشیدی، 2- نیروگاه 50 مگاولتی مپنا قشم 3- نیروگاه 70 مگاولتی پاسارگاد وجود دارد.

وی افزود: عملیات اجرایی نیروگاه 300 مگابایتی را در (پاسارگاد  قشم) آغاز کردیم.  

مدیرعامل برق منطقه ای هرمزگان در پایان به شرح پروژه های افتتاح شده در شهرستان میناب پرداخت به مناسبت هفته دولت و گفت: افزایش ظرفیت پست 230 کیلو ولت میناب با اعتبار 20 میلیارد تومان و افزایش ظرفیت پست 63 کیلو ولتی سد میناب با اعتباری به ارزش 8 میلیارد تومان، از اقدامات شرکت برق منطقه ای هرمزگان به مناسبت هفته دولت در شهرستان میناب بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه