English

محمد صادق قاضی زاده در پاسخ به موج؛

ماموریت پژوهشگاه نیرو تغییر کرده است

رئیس پژوهشگاه نیرو گفت: زیست بوم صنعت برق نیازمند تقویت است و محصولاتی که امروز از مسیر فناوری به انبوه سازی می رسد که قیمت نسبتا بالایی دارد از این رو زیست بوم صنعت برق باید در ادامه حمایت شود.

ماموریت پژوهشگاه نیرو تغییر کرده است

رئیس پژوهشگاه نیرو در حاشیه نمایشگاه صنعت برق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه تمام فعالیت های صنعتی این بخش در داخل دارای راه حل است، گفت:  در بخش علمی و فناوری صنعت برق کشور از توانمندی خوبی برخوردار است و امروز دیده می شود که شرکت های داخلی قابلیت عرضه محصولات جدیدی نیز دارند.

محمد صادق قاضی زاده با بیان اینکه فعالیت پژوهشگاه یک های تحقیقاتی است که توانسته به نیازهای صنعت برق ارتباط برقرار کند، افزود: در سال اخیر پژوهش های در زمینه توربین ها، نانو الکترونیک و...انجام شده که نشان دهند ظرفیت بالای علمی و دانشگاهی کشور است و حتی امکان صادرات خدمات فنی و مهندسی در بخش صنعت برق وجود دارد.

او با تاکید بر اینکه وزیر نیرو ماموریت جدیدی به پژوهشگاه داده است، تصریح کرد: پیش از این پژوهشگاه نیرو تنها به تحقیقات می پرداخت و در حال حاضر قرار است صنعتی سازی پژوهش ها تسهیل شود، چراکه زیست بوم صنعت برق نیازمند تقویت است و محصولاتی که امروز از مسیر فناوری به انبوه سازی می رسد که قیمت نسبتا بالایی دارد از این رو زیست بوم صنعت برق باید در ادامه حمایت شود.

او درباره مهمترین دستاوردهای پژوهشگاه نیرو اظهار کرد: قرار است تا پایان سال 400 مگاوات به ظرفیت تولید نیروگاهی کشور از طریق بهینه سازی اضافه شود که تاکنون 100 مگاوات آن محقق شده است.

قاضی زاده با نگاهی به دیگر اقدامات صنعتی این بخش افزود: طراحی و ساخت موتورهای پربازده از دیگر اقداماتی است که با بخش خصوصی در حال انجام است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه