English

نوبخت:

طی دو ماه گذشته نرخ نزولی تورم را شاهد بوده ایم

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: طی ۲ ماه گذشته نرخ نزولی تورم را شاهد بوده ایم به طوری که در هر ماه نرخ تورم نقطه به نقطه ۶ واحد کاهش پیدا کرده است.

طی دو ماه گذشته نرخ نزولی تورم را شاهد بوده ایم

به گزارش خبرگزاری موج، محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه در همایش روز جهانی آمار و برنامه ریزی بیان کرد: اهمیت تهیه آمار به ۲ گروه باز می‌گردد یکی از این دسته مسئولان و دیگری مردم و استفاده کنندگان از این آمار‌ها هستند.

او تاکید کرد: از سال ۱۳۵۱ که قانون برنامه و بودجه به تصویب رسید راهبری و توسعه کشور از ماموریت‌ های مهم سازمان برنامه بودجه تعیین کردند.

نوبخت بیان کرد: همواره طی رخ داد‌های ناگوار در اقتصاد و اجتماع کشور از کارکنان سازمان برنامه و بودجه کشور بار‌ها خواستار ارائه راهکار‌ها طلب کرده ایم تا راهبری و رصد توسعه‌ای بهتری داشته باشیم.

معاون رییس جمهور گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور برای تهیه سیاست‌های درست اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به اطلاعات پژوهش شده نیازمند است.

این مقام مسئول ادامه داد: تهیه برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت از وظایف اصلی این نهاد است، تهیه بودجه سنواتی نیز از جمله برنامه‌های کوتاه مدت است.

نوبخت از وظیفه نظارتی سازمان برنامه و بودجه کشور یاد کرد و گفت: برای نظارت ابزار‌های مختلفی وجود دارد که یکی از این ابزار‌ها جمع آوری اطلاعات و داده هاست. همچنین سازمان‌های نقشه برداری نیز که وظیفه تهیه اطلاعات و داده‌های مکانی در اختیار سازمان برنامه و بودجه کشور قرار داده شده است.

او بیان کرد: این مرکز طی سال‌های اخیر چند کار را به درستی به انجام رساند، تهیه به موقع و سریع آمار‌ها از طریق این نهاد است. طی ۲ ماه گذشته نرخ نزولی تورم را شاهد بوده ایم به طوری که در هر ماه نرخ تورم نقطه به نقطه ۶ واحد کاهش پیدا کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه