English

علی ربیعی خبر داد؛

افزایش سهم اشتغال روستایی به ۲۵ درصد

سخنگوی دولت گفت:اشتغال روستایی قبلا سهمی سه دهم درصدی در اشتغال داشته و امروز به 25 درصد رسیده است، به طوری که در حال حاضر سهم زنان در اشتغال کل و اشتغال روستایی افزایش یافته است.

افزایش سهم اشتغال روستایی به 25 درصد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، همایش ملی زنان روستایی و عشایری صبح امروز با حضور علی ربیعی سخنگوی دولت، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و چندتن از معاون وزیر جهاد کشاورزی و...  برگزار شد، این روز از سال 2008 از سوی سازمان ملل نامگذاری شده است تا هر ساله 23 مهر با اجرای برنامه ویژه ای در بیشتر این کشورها این پیام را به سراسر جهان مخابره کند که حمایت از زن روستایی به عنوان یکی از منابع اقتصاد خرد بهترین راهکار برای مقابله با فقر است.

علی ربیعی سخنگوی دولت و رئیس هیأت مدیره صندوق کارآفرینی امید در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه امروز علاوه بر اینکه روز زنان روستایی و عشایری هست، روز عصای سفید نیز هست، گفت: باید در شرایط کنونی درباره فقر بیشتر صحبت کنیم، زیرا در زمان تحریم و زمانی که رشد اقتصادی به صورت کلاسیک رخ می دهد بیشتر تحت فشار هستند و کمتر از مواهب رشد اقتصادی بهره مند می شوند.

او با بیان اینکه سه نفر از افرادی که نوبل دریافت کرده اند به فقر پرداخته است، افزود: موضوع توسعه اشتغال روستایی یکی از حلقه های مقابله با فقر است و در سال های اخیر به صورت جدی به این مساله پرداخته ایم و زیرساخت ها را در این بخش بهبود داده ایم به گونه ای که تا پایان دولت 95 درصد روستاها از نعمت گاز برخوردار می شوند و همه روستاهای بالای 10 خانوار از نعمت گاز بهره مند می شوند.

او با بیان اینکه سیاست دولت در این دوره ها تقویت زیرساخت های روستایی بوده است، افزود: همچنین در زمینه فقر سلامت اقدامات موثری انجام دادیم  و ارزش دفترچه های بیمه روستایی تا 4 برابر افزایش می یابد و امسال نیز به دنبال جمع آوری بخاری های نفتی در مدارس روستایی هستیم.

ربیعی با تاکید بر اینکه سیاست های درآمدزایی مبتنی بر اشتغال روستایی یکی از راهکارهای مقابله با فقر است، اظهار کرد: امروز 1800 صندوق خرد روستایی، 6 صندوق شهرستانی و یک صندوق داستانی در کردستان تشکیل شده است که باید این روند در منطقه غرب کشور؛ استان های کردستان، کرمانشاه و ایلام همچنین سیستان و بلوچستان به صورت تبعیض مثبت اتفاق بیفتد.

او با بیان اینکه اشتغال روستایی قبلا سهمی سه دهم درصدی داشته و امروز به 25 درصد رسیده است، اظهار کرد: در حال حاضر سهم زنان در اشتغال کل و اشتغال روستایی افزایش یافته است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه