English

محمد اسلامی:

امسال در قالب طرح ابرار ۲ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور احداث می شود

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به تحقق توازن وعدالت منطقه ای، در قالب طرح ملی ابرار حدود 2 هزار کیلومتر راه روستایی در کشور احداث می شود.

امسال در قالب طرح ابرار 2 هزار کیلومتر راه روستایی در کشور احداث می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، وزیر راه وشهرسازی ظهر امروز پنجشنبه در حاشیه بازدید از تونل باغان جاده جدید در حال احداث سنندج - مریوان اظهار داشت: دولت تدبیر و امید امسال طرح ابرار را با هدف تکمیل شبکه راه‌های روستایی شامل ساخت، تکمیل و بهره‌برداری آغاز کرده و در قالب این طرح حدود 2 هزار کیلومتر راه جدید احداث می‌شود.

محمد اسلامی افزود: در این ارتباط طرح سنجش وضعیت راه‌های روستایی کشور برای تحقق توازن و عدالت منطقه‌ای در حال اجراست و طبق نتایج آن برخی از شهرستان‌های کردستان نیز جز اولویت های اول این طرح هستند.

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به طرح احداث جاده جدید مریوان - سنندج  یادآور شد: این طرح  یک پروژه استراتژیک حمل و نقلی در غرب کشور بوده که عمده فعالیت‌های اجرایی آن نیز از سال 95 شروع شده و شدت گرفته است.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود قبل از هفته دولت سال آینده این طرح 52 کیلومتری به بهره برداری برسد و مردم بتوانند از آن استفاده کنند البته وزارت راه و شهرسازی نیز سعی دارد در کمترین زمان ممکن منابع مالی آن را تامین کند.

وزیر راه و شهرسازی ساماندهی مرز باشماق را از دیگر اولویت‌های کاری این وزارتخانه در استان کردستان اعلام کرد و گفت: طرح جامع مرز باشماق مطالعه و تهیه شده و با اجرای آن از این مرز به عنوان یک ظرفیت بین المللی برای انجام مبادلات تجاری مورد استفاده قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: اتمام طرح کمربندی مریوان هم یکی از پروژه‌های طرح جامع مرزباشماق است که تا 2 کیلومتر آن به اتمام رسیده و یک هزار و 200 متر آن نیز در دست اجرا است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: این وزارتخانه در قالب طرح ابرار (اقدام ملی راهسازی) ملکف به احداث 2 هزار کیلومتر راه روستایی در کشور شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه