English

وزیر راه وشهرسازی عنوان کرد:

استان کردستان در حوزه تزانزیت وصادرات کالا نقش موثری ایفا می کند

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در کردستان اظهار داشت: استان کردستان در حوزه تزانزیت وصادرات کالا نقش موثری ایفا می کند

استان کردستان در حوزه تزانزیت وصادرات کالا نقش موثری ایفا می کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، محمد اسلامی امروز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح چهار بانده کردن گردنه صلوات آباد سنندج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کردستان، استانی استراتژیک است که می‌تواند در بخش‌های مربوط به حوزه ترانزیت و صادرات کالا نقش موثری ایفا کند به همین دلیل سرمایه گذاری برای این موارد و توسعه ظرفیت تزانزیت در استان را دنبال میکنیم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: طرح ساخت راه آهن همدان - سنندج موانعی دارد که بیشتر مربوط به حوزه آزادسازی مسیر است که امیدواریم مردم در بحث تملک اراضی به ما کمک کنند تا این پروژه مهم هر چه سریعتر اجرا و به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه بحث دیگر نیز هماهنگی و مطالعه پیش بینی اجرای این طرح تا گردنه صلوات آباد سنندج است، افزود: اجرای این خط آهن از گردنه صلوات آباد به سمت پایین و شهر سنندج، مطالب مختلف فنی دارد که امیدواریم بتوانیم آن را نهایی و وارد فاز اجرا کنیم.

اسلامی به احداث جاده سنندج - مریوان نیز اشاره کرد و یادآور شد: این پروژه یکی از جاده‌های شریانی و حیاتی است که راجع به کاستی‌ها و نحوه تسریع اجرای آن تصمیم گیری می‌شود.

وی بر تلاش برای افزایش پروازهای فرودگاه سنندج نیز تاکید کرد و گفت: تلاش می‌کنیم هماهنگی و پیگیری‌های لازم را برای فعالیت شرکت‌های هواپیمایی دیگر و افزایش تعداد پروازها در این فرودگاه انجام دهیم.

وزیر راه و شهرسازی اشاره‌ای به طرح چهار بانده کردن گردنه صلوات آباد سنندج داشت و تاکید کرد: این طرح بسیار مهم بوده و تلاش می‌شود تا پایان امسال با همت پیمانکاران بخش مهمی از آن زیر بار ترافیک برود.

اسلامی اظهار داشت: در نقاطی که امکان چهار خطه کردن وجود دارد اقدام به دیواره سازی در کنار تونل‌ها می‌کنیم در غیر این صورت، تونل های جدید در دست ساخت است.

وی از جمله اهداف سفر خود به استان را بازدید از پروژه ها و راه های اصلی وروستایی اعلام کرد و افزود: بازدید از مرز باشماق و بیمارستان سقز از دیگر برنامه های سفر به کردستان است، ضمن اینکه پیگیری های لازم برای تسریع این پروژه ها انجام خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه