English

مهمت امین اکدوگان؛

۸۵ درصد بیمارستان های ژاپن در برابر بلایای طبیعی مقاوم هستند

سرپرست دفتر تهران، سرپرست تهران، برنامه اسکان بشر سازمان ملل گفت:در ژاپن 85 درصد ساختمان ها مقاوم سازی شده اند، از این رو در حال حاضر دیدگاه ها برای ساخت و سازها به سمت مقاوم سازی برود، چراکه در ایران هر ده سال یکبار حداقل یک بلایای طبیعی اتفاق افتاده است.

85 درصد بیمارستان های ژاپن در برابر بلایای طبیعی مقاوم هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، سرپرست دفتر تهران، برنامه اسکان بشر سازمان ملل در نخستین کنفرانس بین المللی تاب آوری بیمارستان ها و مراکز حیاتی کشور که صبح امروز با حضور مسئولانی از وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت بهداشت و نمایندگانی از نهادهای بین المللی در مرکز تحقیقات راه، ساختمان و شهرسازی برگزار شد، گفت: به نظر من طرح تاب آوری بیمارستان ها به درستی اجرا شد و وزارت بهداشت و مرکز تحقیقات راه، ساختمان و شهرسازی در زمینه آموزش و...همکاری خوبی داشتند.

مهمت امین اگدوگان با بیان اینکه تجارت نشان می دهد که مقاوم سازی بیمارستان ها سخت تر از سایر سازه ها است، افزود: در بسیاری از مواقع بالا بودن هزینه مقاوم سازی باعث شده بسیاری از بیمارستان ها به درستی مقاوم سازی نشوند، این در حالی است که این سازه ها باید در زمان زلزله امکان خدمات دهی داشته باشند.

او با بیان اینکه در ژاپن 85 درصد ساختمان ها مقاوم سازی شده اند، تصریح کرد: در حال حاضر دیدگاه ها برای ساخت و سازها به سمت مقاوم سازی برود، چراکه در ایران هر ده سال یکبار حداقل یک بلایای طبیعی اتفاق افتاده است.

او با تاکید بر اینکه دفتر اسکان بشر سازمان ملل ده ساله در ایران تاسیس شده است، اظهار کرد: از سال 2014 تاکنون دفتر هبیتات در تهران پروژه های زیادی را انجام داده است و نهادهای بین المللی تمایل به همکاری در این پروژه ها دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه