English

احسان اثنی عشری؛

۵۰ درصد بیمارستان های کشور در برابر زلزله آسیب پذیر هستند

کارشناس ظرفیت سازی و آموزش دفتر هبیتات تهران گفت: 50 درصد بیمارستان های دولتی در برابر زلزله آسیب پذیر هستند که از یکسال پیش با اجرای طرح افزایش تاب آوری بیمارستان ها، 12 بیمارستان مقاوم سازی شده است

50 درصد بیمارستان های کشور در برابر زلزله آسیب پذیر هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، کارشناس ظرفیت سازی و آموزش دفتر هبیتات در تهران نماینده ایران با اشاره به اینکه از یک سال پیش طرحی با عنوان تاب آوری بیمارستان ها در حال اجرا است، گفت: ظرفیت سازی و آموزش نیروی انسانی از دیگر برنامه های است که در راستای همایشی در جهت بهبود تاب آوری بیمارستان ها برگزار می شود.

احسان اثنی عشری با بیان اینکه تاب آوری بیمارستان تنها به معنای عدم ریزش سازه ها نیست، افزود: موضوع مدیریت بحران و خدمات به مجروحان بعد از حادثه و اتصال شبکه های درمانی و...از دیگر بخش های تاب آوری در بیمارستان ها است.

او با اشاره به اینکه کنفرانسی در این بخش با رویکرد پژوهشی و ترویجی درباره تاب آوری برگزار خواهد شد، تصریح کرد: استفاده از تکنولوژی های نوین در مقاوم سازی بیمارستان ها از دیگر بخش های است که در کنفرانس مطرح می شود که 7 و 8 مهرماه برگزار می شود.

اثنی عشری با اشاره به اینکه میزان قابل توجهی از بیمارستان ها در مقابل حوادث آسیب پذیر هستند، تصریح کرد: 50 درصد بیمارستان های دولتی در برابر زلزله آسیب پذیر هستند.

نماینده هبیتات در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج درباره اینکه آیا افزایش تاب آوری بیمارستان ها کشور تاکنون انجام شده و اگر انجام شده چطور، گفت: در شرایط کنونی 12 بیمارستان همچون بیمارستان کاشان مقاوم سازی شده، اما تاب آوری  بهبود نیافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه