English

نحوه تعیین تکلیف برنج های وارداتی ابلاغ شد

دبیر کارگروه تنظیم بازار در نامه‌ ای به معاون وزیر کشاورزی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، نحوه تعیین تکلیف برنج های وارداتی را ابلاغ کرد.

نحوه تعیین تکلیف برنج های وارداتی ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری موج، عباس قبادی دبیر کارگروه تنظیم بازار در نامه‌ ای به معاون وزیر کشاورزی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، نحوه تعیین تکلیف برنج های وارداتی را ابلاغ کرد.

عباس قبادی در این نامه که 24 شهریور ماه صادر شده، آورده است: با عنایت به فرایند واردات کالاهای اساسی و ضروری در وزارت جهاد کشاورزی قبل از مصوبه سران محترم قوا و انجام و انتقال آن به این وزارتخانه مبنی بر انجام واردات و دریافت قبض انبار با هدف صیانت از منابع ارز رسمی و همزمان انجام ثبت سفارش و متعاقب آن مراجعه در جهت دریافت ارز به آگاهی می رساند مقادیر قابل توجهی از محموله‌های متقاضیان واردات برنج به بنادر کشور رسیده ولی به دلایل مختلفی ترخیص آنها و مشکل مواجه گردیده است. لذا به منظور جلوگیری از ادامه پرداخت هزینه های سنگین دموراژ و کاهش بروز آسیب در کیفیت و کمیت محموله های رسیده به بنادر ناشی از گرما و رکود طولانی محموله های وارده و همچنین حفظ حقوق مکتسبه صاحبان کالا ناشی از دریافت مجوز ورود از وزارت جهاد کشاورزی ثبت سفارش و با عنایت به موافقت وزارت جهاد کشاورزی از تمامی صاحبان محموله‌های برنج دارای قبض انبار نسبت به اخذ تعهد به شرح زیر اقدام و مجوز ترخیص محموله‌های صادر گردد.

الف-محموله های برنج وارداتی که تأمین ارز شده است

  1. در خصوص محموله های دارای ثبت سفارش و تامین ارز شده شرکت بازرگانی دولتی ایران با اخذ تعهد محضری از صاحبان محموله‌های دارای قبض انبار رسمی مبنی بر نگهداری محموله در انبارهای تحت کلید آن شرکت عرضه کالا به نرخ مصوب فقط با مجوز و تعیین شبکه مجاز دفتر برنامه‌ریزی تامین توزیع و تنظیم بازار پس از فصل برداشت برنج داخلی نسبت به انجام مکاتبات لازم با گمرک برای ترخیص اقدام نمایند.
  2. صدور مجوز ترخیص با عنوان گمرک می‌بایست با ذکر شماره ثبت سفارش، نام شرکت، مقدار کالا، قبض انبار، شماره تعهد محضری و تعیین انبار ذکر شده در تعهد محضری به عنوان تخلیه کالا در اظهار گمرکی صورت پذیرد.

ب-محموله‌های برنج وارداتی که ثبت سفارش شده ولی تامین ارز نشده است

برای آن دسته از محموله‌های برنج وارداتی دارای قبض انبار و ثبت سفارش که تأمین ارز نگردیده اند ضمن اخذ تعهد محضری مطابق شرایط ذکر شده در بند الف فوق نسبت به معرفی صاحب محموله با درج شماره ثبت سفارش‌ها قبض انبار میزان کالا شماره تعهد محضری و بار تحت کلید برای نگهداری کالا پس از ترخیص به دفتر امور خدمات بازرگانی این معاونت جهت طی فرایند تخصیص و تامین ارز اقدام گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی