English

موج گزارش می دهد؛

ادامه صادرات محصول آب بر هندوانه

مدیرکل دفتر محصولات علوفه ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: میزان صادرات هندوانه و خربزه از ایران همچنان مشابه سال گذشته پیش بینی می شود تا 900 هزار تن باشد.

ادامه صادرات محصول آب بر هندوانه

مدیرکل دفتر محصولات علوفه ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در حال حاضر 800 هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات صیفی در کشور وجود دارد، گفت: بیش از 25 میلیون تن تولید محصولات سبزی و صیفی در کشور وجود دارد و سال گذشته بیش از 3 میلیون و100 هزار  تن محصولات صیفی صادر شد که ارز آوری برابر با 1.4 میلیارد دلار برای کشور به ارمغان آورد.

حسین اصغری با بیان اینکه گوجه فرنگی، رب و انواع سبزیجات از جمله محصولات صادرات ایران به کشورهای همسایه بوده است، افزود: کشورهای حاشیه خلیج فارس، عراق، افغانستان، روسیه، آذربایجان و کشورهای اروپایی از جمله مشتریان محصولات صیفی جات ایران است.

او با اشاره به اینکه سال گذشته نزدیک به 900 هزار تن هندوانه و خربزه صادر شد، تصریح کرد: در سال جاری هنوز آمار میزان صادرات خربزه و هندوانه ایران از سوی گمرک منتشر نشده، اما شواهد و قراین حاکی از آن است که میزان صادرات این محصولات تغییری نسبت به سال گذشته نداشته؛ چراکه مشتری ایران ثابت است و تغییری نکرده است.

اصغری با تاکید بر اینکه در حال حاضر ابلاغیه برای محصولات کشاورزی وجود دارد، گفت: تغییر قیمت محصولات می تواند در نتیجه افزایش و کاهش عرضه در بازار رخ دهد، از این رو اگر کشاورزان مطابق با ابلاغیه ها عمل کنند بازار صیفی جات با ثبات باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، یکی از مهمترین دغدغه های ایران موضوع آب است و همواره کارشناسان بر صادرات محصولات آب بر همچون هندوانه، گوجه فرنگی و ... انتقاد داشته اند که به نوعی صادرات مجازی آب است. در واقع به ازای تولید هر کیلو هندوانه بیش از 500 لیتر آب مصرف می شود که صادرات 900 هزار تن هندوانه در واقع به معنای 450 میلیون لیتر آب است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    کشت این محصولات بی فایده را ممنوع کنید

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه