English

مونسان خبر داد؛

ورود ۱۲ هزار گردشگر عمانی در چهار ماهه امسال

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: در چهار ماه امسال 12 هزار عمانی به ایران آمده اند که سال گذشته تنها 4 هزار نفر بوده است، همچنین لغو روادید با چین انجام شده و از آنجایی که سالانه این کشور 150 میلیون گردشگر خروجی دارد به دنبال جذب یک میلیون گردشگر چینی در سال هستیم.

ورود 12 هزار گردشگر عمانی در چهار ماهه امسال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، رئیس سازمان میراث فرهنگی به عنوان کاندیدای وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری در نشست با اعضای اتاق بازرگانی ایران که روز دوشنبه در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد با اشاره به اینکه میراث فرهنگی و گردشگری در ایران فرا بخشی است، گفت: صدور مجوزها در سازمان میراث فرهنگی از 16 ماه به یک ماه کاهش یافته است.

مونسان با بیان اینکه تعداد بالای استعلام ها در گردشگری باید حل شود، افزود: ما تلاش کردیم بخشی از استعلام ها را مبتکرانه حل کردیم، برای نمونه بلک لیست های سازمان های همچون مالیات، تامین اجتماعی و...را دریافت کردیم و به جای نامه نگاری با سازمان مطبوع که چندماه طول می کشد خودمان وظیفه آنها را انجام بدهیم.

او با اشاره به اینکه به زودی تفاهمنامه ای با وزارت کشاورزی برای توسعه گردشگری منعقد می شود، افزود: آمارهای گردشگری و ورود خروج ها از پلیس دریافت می شود و این روش در تمام دنیا معمول است.

او با بیان اینکه صنعت توسعه گردشگری کشور در کمیسیون های دولت بررسی می شود و به زودی به هیات دولت ارائه می شود، تصریح کرد: ارائه برنامه برای تقویت صنعت گردشگری اهمیت بالایی دارد.

مونسان با اشاره به اینکه تبلیغات در گردشگری بسیار موثر است، گفت: کشورهایی مانند فرانسه، اسپانیا، آمریکا و ...به ازای هر گردشگر تا 4 دلار در تبلیغات هزینه می کنند ، اما در ایران سهم این بخش 3 سنت است، این در حالی است که به دلیل ایران هراسی باید میزان هزینه تبلیغات در ایران بیشتر باشد. 

*لغو روادید ایران و چین

او با تاکید بر اینکه پروازهای مستقیم در گردشگری اهمیت بالایی دارد، گفت: در چهار ماه امسال 12 هزار عمانی به ایران آمده اند که سال گذشته تنها 4 هزار نفر بوده است، همچنین لغو روادید با چین انجام شده و از آنجایی که سالانه این کشور 150 میلیون گردشگر خروجی دارد به دنبال جذب یک میلیون گردشگر چینی در سال هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه