English

رضا رحمانی ؛

خواسته صادرکنندگان فرش دستباف افزایش مهلت بازگشت ارز است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:یکی از درخواست‌های تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف افزایش مهلت بازگشت ارز حاصل از صادرات فرش دستباف است.

خواسته صادرکنندگان فرش دستباف افزایش مهلت بازگشت ارز است

به گزارش خبرگزاری موج، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف که امروز برگزار شد، گفت: یکی از درخواست‌های تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف افزایش مهلت بازگشت ارز حاصل از صادرات فرش دستباف است. از این رو مسائل و مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف در این نمایشگاه جمع‌بندی خواهد شد،  با بانک مرکزی رایزنی‌هایی انجام داده‌ایم و پیگیر هستیم تا مهلت بازگشت ارز حاصل از صادرات فرش از 7 ماه  به 12 ماه افزایش یابد. 

رضا رحمانی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای توسعه صادرات فرش دارید،‌گفت: فرش ایرانی مشتریان خاص خود را دارد و اگر بعضی از بازارها را از دست می‌دهیم قطعا بازارهای دیگری جایگزین می‌شود. بازاریابی‌های جدید شروع شده و یکی از بازارهای کنونی بازار شرق آسیا است اما سلایق این بازار با برخی از بازارهای پیشین متفاوت است بنابراین تولیدکنندگان و صادرکنندگان با درنظر گرفتن این موضوع در حال تولید فرش‌ها متناسب با سلایق این مشتریان هستند. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به حضور تجار و سفرای کشورهای مختلف اظهار داشت: علی‌رغم شرایط تحریمی که در آن قرار گرفته‌ایم از این نمایشگاه استقبال خوبی شده است. 

وی درمورد مشکلات مواد اولیه بیان داشت: بعد از بحث بازاریابی مهمترین مساله تامین مواد اولیه برای فرش است که بخشی از این مواد داخلی و بخشی دیگر از طریق واردات تامین می‌شود که در این مورد هم منتظر نتایج و جمع‌بندی حاصل از شرکت‌کنندگان حاضر در نمایشگاه هستیم.

رحمانی تعداد بازداشت شدگان حوزه خودرو گفت: این مورد را از قوه قضاییه بپرسید. 

بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف امروز یکشنبه سوم شهریور در نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد و این نمایشگاه تا نهم شهریور آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان است. این نمایشگاه هر روز از ساعت 10 تا 19 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.در این نمایشگاه بیش از 740 شرکت تولیدی و صادراتی هنر- صنعت فرش دستباف کشور حضور و مشارکت دارند و گنجینه‌هایی از قالیچه‌های دستباف ، مهمترین کالای فاخر ایرانی و آثار کم نظیر بافندگان و هنرمندان ایرانی را به نمایش می‌گذارند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه