English

خلیل قاسمی مطرح کرد؛

هرمزگان بستری مناسب برای سرمایه گذاری در حوزه فرش دستباف

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: این استان باتوجه به پتانسیل خوبی که در زمینه نیروی کار دارد، می تواند محل خوبی برای سرمایه گذاران در حوزه فرش دستباف باشد.

هرمزگان بستری مناسب برای سرمایه گذاری در حوزه فرش دستباف

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ، با بیان اینکه هرمزگان باتوجه به پتانسیل خوبی که در زمینه نیروی کار دارد، می تواند محل خوبی برای سرمایه گذاران در حوزه فرش دستباف باشد، اظهار کرد: از یک هزار و 929  بافنده دارای کارت رسمی در استان، یک هزار و 40   نفر آنان مشغول هستند و 463 نفر بافنده دیگر را روستاییان تشکیل می دهند که بخش کثیری از بافندگان، بانوان هستند.

قاسمی، لازمه برندسازی فرش هرمزگان را از دیگر موارد مهم در این زمینه برشمرد و افزود: در هرمزگان تعداد 15  کارگاه قالیبافی غیرمتمرکز مشغول اند، که می تواند زمینه مناسبی برای این مهم باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، علت استقبال نکردن بافندگان فرش از بیمه عشایری، روستایی را شرایط و معایب این بیمه دانست و افزود: افرادی که تحت پوشش بیمه عشایری، روستایی قرار می گیرند از مزایای دریافت مستمری بازنشستگی و فوت بهرمند می شوند، اما متاسفانه از پوشش درمانی برخوردار نیستند که این یکی عیوب این بیمه بشمار می آید.

وی میزان مستمری بازنشستگی این نوع بیمه را نصف بیمه تامین اجتماعی برشمرد که می تواند دلیل دیگری بر عدم استقبال از این نوع بیمه باشد.

قاسمی با بیان اینکه ارائه  تسهیلات مشاغل خانگی همچنان ادامه دارد، گفت: تا کنون 9 هزار و چهارصد  میلیون ریال از اعتبارات سال 97  بخش مشاغل خانگی به یکصد و 73 نفراز  بافندگان پرداخت شده است.

به گفته قاسمی، تعداد بافندگان فرش هرمزگان بالغ بر چهار هزار و 800 نفرند که دارندگان مجوز مشاغل خانگی 727 نفر است و تا کنون برای یک هزار و 202 نفر کارت قالی بافی صادر شده است.

وی افزود:  ایجاد کارگاه قالیبافی در شهرستان بشاگرد- روستای دهندر شه بابک با همکاری اتحادیه فرش دستباف یزد، ایجاد کارگاه قالیبافی در شهرستان حاجی آباد، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی فرش دستباف، از برنامه های پیش بینی شده سال جاری بشمار می آیند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه