English

سید مصطفی ذوالقدر مطرح کرد؛

بعد از یک سال هنوز زمین های پرورش میگو واگذار نشده است

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از 800 هکتار زمین پرورش میگو گرفته شد و ما توانستیم آن را تبدیل به دو هزار هکتار کنیم ولی هنوز واگذاری صورت نگرفته است.

بعد از یک سال هنوز زمین های پرورش میگو واگذار نشده است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سید مصطفی ذوالقدر نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در نخستین همایش کشت هزاره در میناب با اشاره به اینکه از وزیر جهاد کشاورزی میخواهیم صادرات را آزاد کند عنوان کرد: هدف اصلی برگزاری این همایش صادرات محصولات کشاورزی بوده است.

نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد با اشاره به بهرمندی کشاورزان از آبیاری قطره ای در شرق هرمزگان اظهار کرد: 99 درصد از کشاورزان شرق هرمزگان از آبیاری قطره ای بهره مند هستند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 800 هکتار زمین پرورش میگو سال گذشته گرفته شده است افزود: ما توانستیم زمین ها را تبدیل به دو هزار هکتار کنیم، اما هنوز واگذار نشده است.

معاون هماهنگی اقتصادی استانداری هرمزگان نیز در ادامه این همایش با اشاره به اینکه بیشتر مسائل در سطح استان قابل حل خواهد بود عنوان کرد:اما برخی از مسائل بابد در جهاد کشاورزی و کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی بررسی شود.

ایرج حیدری اظهار کرد: اگر به برنامه ریزی جهاد کشاورزی توجه شود محصولات کشاورزان روی دست نخواهد ماند و باید برنامه مشخصی در این حوزه ترسیم کنیم.

وی با اشاره به برطرف کردن مسائل و مشکلات در جلسات تولید و رفع موانع داشته ایم افزود: در کارگروه رفع موانع مشکلات کشاورزان را بررسی خواهیم کرد.

معاون هماهنگی اقتصادی استاندار هرمزگان با اشاره به موظف بودن جهاد کشاورزی نسبت به مشکلات کشاورزان گفت: مشکلی در حوزه تسهیلات برای کشاورزان در استان نخواهیم داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان عنوان کرد: شهرستان میناب یکی از قطب های مهم کشاورزی هرمزگان است.

خلیل قاسمی اظهار کرد: 340 میلیارد تومان در بندر تیاب سرمایه گذاری شده است و فرهنگ صادرات را توسعه خواهیم داد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری در ناحیه صنعتی شهرستان میناب گفت:در 3 سال گذشته بیش از 31 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

وی در پایان افزود: برای سال جاری پروژه های خوبی تعریف شده است و آمادگی داریم به کشاورزان مینابی کمک کنیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز عنوان کرد: میناب باید به پایلوت طرح گلخانه کشور باشد.

سید فاطمه ذوالقدر در ادامه خواستار سازماندهی پنج شنبه بازار و فرودگاه میناب با کمک نمایندگان و استانداری در اولیت کاری خواستار شد.

گفتنی است، نخستین همایش کشت هزاره در شهرستان میناب با محوریت بهره‌وری، الگوی کشت و بازاریابی برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه