English

محمدرضا نجفی منش در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد؛

۴۵ هزار میلیارد تومان زیان انباشته صنعت خودرو و قطعه

نایب رئیس کمیسیون کسب و کار اتاق بازرگانی تهران گفت: براساس پیش بینی ها، خودروسازان امروز 30 هزار میلیارد تومان و قطعه سازان 15 هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارند.

45 هزار میلیارد تومان زیان انباشته صنعت خودرو و قطعه

محمدرضا نجفی منش نایب رئیس کمیسیون کسب و کار اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج، درباره وضعیت صنعت خودرو گفت: در سال 97 حدود 160 هزار خودرو در واحدهای تولید دپو شده اند و بسیاری از مدیران واحدهای قطعه سازی دچار ورشکستگی، بحران و بدهی شده اند و براساس پیش بینی ها خودروسازان امروز 30 هزار میلیارد تومان و قطعه سازان 15 هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارند.

محمدرضا نجفی منش با بیان اینکه اشتغال دوباره 280 هزار نفر بیکار شده زنجیره تامین صنعت خودرو 150 هزار میلیارد تومان است، افزود: در حال حاضر برای ایجاد هر شغل 500 میلیون تومان سرمایه نیاز است و اگر این روند کنونی ادامه داشته باشد هر روز هزینه آن بالاتر خواهد رفت.

او با تاکید بر اینکه با ادامه روند رکود 550 هزار نفر در صنعت قطعه سازی بیکار می شوند، تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به 130 هزار نفر در صنعت خودرو تعدیل و 150 هزار نفر تعلیق شده اند که در پایان سال گذشته با 4 هزار میلیارد تومان تزریق منابع بار دیگر تعلیق شده ها به کار برگشتند. حال باید توجه داشت که ایجاد شغل جدید برای این تعداد بیکار سالانه به 10 هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد و حدود 4 هزار میلیارد تومان از درآمد سازمان تامین اجتماعی در قبال عدم وصول بیمه حقوق کارکنان کسر می شود و تراز سازمان تامین اجتماعی در سال 14 هزار میلیارد تومان منفی می شود. همچنین در بخش مالیاتی دولتی هزار میلیارد تومان از خزانه خارج خواهد شد و حتی در بخش مالیات بر ارزش افزوده نیز وصولی ها کم خواهد شد.

عضو انجمن قطعه سازان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات صنعت قطعه عدم اصلاح قیمت هاست با وجود اینکه چند مرحله افزایش قیمت مواد اولیه را داشته ایم، تصریح کرد: در شرایط کنونی قطعه سازان با 15 هزار میلیارد تومان کمبود نقدینگی روبرو هستند، از طرف دیگر باید توجه داشت که مطالبات زنجیره تامین داخلی به بیش از 22 هزار میلیارد تومان می رسد که 9 هزار میلیارد تومان آن مطالبات معوق است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه