English

نماینده مجلس در گفتگو با موج:

به مردم دروغ می گویند که خودرو ملی داریم/ تولید تکراری یک خودرو از بی لیاقتی مدیران است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی توضیحاتی را پیرامون وضعیت صنعت کشور و چالش های موجود در این بخش عظیم را اعلام کرد.

به مردم دروغ می گویند که خودرو ملی داریم/ تولید تکراری یک خودرو از بی لیاقتی مدیران است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، با توجه به وضعیت اقتصادی موجود شاید یکی از بدترین و پرهزینه ترین طرح ها، تفکیک وزارت صنعت و معدن و تجارت باشد که به عقیده نمایندگان مجلس یکی از راه های برون رفت از مشکلات بازرگانی در کشور است.  

لازم به ذکر است در برخی کشورهای اروپایی صنعت و بازرگانی دو وزارتخانه از یکدیگر جدا هستند، در حالی که کشورهای ژاپن و کره‌جنوبی این دو بخش را در یک وزارتخانه‌ها ادغام کرده اند. براساس ارزیابی ها هر دو دسته کشور عملکرد خوبی دارند؛ اما کدام شکل در ایران موفق تر خواهد بود؟ سوالی که با آزمون و خطاهای متوالی مسئولین هنوز هم جوابش نامشخص است.

محمد عزیزی نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به ضعف در دو بخش صنعتی و بازرگانی کشور بیان کرد: در حال حاضر استیضاح وزیر صنعت به بعد از تعطیلات موکول شده است و این احتمال می رود که اگر استیضاح برگزار شود رأی بیاورد.

وی همچنین در ارتباط با برنامه مجلس برای به سامان رساندن حال و روز صنعت و بازرگانی در کشور اظهار کرد: نمایندگان در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی طرح تفکیک وزارت صنعت هستند.

عزیزی در ادامه ضمن تأکید بر تغییر نگرش در صنعت خودرو که منجر به مصرف خودرو 31 سال پیش اروپا در ایران شده است گفت: با این نوع پاسخگویی مدیران شرکت های خودروساز که به جای عذرخواهی دست پیش را گرفته اند باید فاتحه صنعت خودرو کشور را خواند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تولیدات متوالی یک خودرو در چرخه صنعت ایران خاطرنشان کرد: خودرو ملی یعنی تمام تولید در داخل باشد، این حرکت خوردوسازان که امروز با توجه به تحریم های موجود صحبت از کمبود قطعه می زنند دروغ بزرگی به مردم است که می گویند خودرو ملی داریم.

وی افزود: تا چه زمانی باید به مردم دروغ بگوییم، همین دروغ ها موجب شده تا اعتماد مردم در شرایط خاص از بین برود، اینکه چند سال است یک مدل خودرو را به مردم با طرح های مختلف می دهیم هم از بی لیاقتی مدیران است.

عزیزی در پاسخ به این سوال که مدیران خودروسازان اعتقادی دیگر دارند که ضعف صنعت خودرو را به گردن نداشتن قطعه می اندازند، گفت: برای خودرو پرایدی که چند سال است به یک شکل تولید می شود هم قطعه وجود ندارد؟ یعنی در صنعت کشور نمی توانیم چند قالب طراحی کنیم؟ واقعا جای تعجب دارد توان ساخت موشک داریم اما توان ساخت قطعه کوچک پراید را نداریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه