English

ارزش جهانی دلار کاهش یافت

ارزش دلار امروز با اندکی عقب‌نشینی به ازای ۱۰۸.۶۲ ین مبادله شد تا زیان آن در برابر ارز ژاپنی از ابتدای ماه آوریل تاکنون به ۰.۸ درصد برسد.

ارزش جهانی دلار کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری موج، پس از آنکه برخی از اعضای هیات مدیره بانک مرکزی اروپا نسبت به کاهش نرخ بهره و اتخاذ سیاست‌های حمایتی بیشتر به منظور تقویت رشد اقتصادی منطقه یورو ابراز امیدواری کردند، ارزش یورو در برابر دلار به پایین‌ترین سطح خود در دو ماه اخیر رسید به گونه‌ای که هر واحد از این ارز به ازای ۱.۱۱۵۱ دلار مبادله شد تا امیدها به فتح کانال مجدد ۱.۱۲ دلاری در روزهای آینده تا حد زیادی از بین برود.

پوند انگلیس نیز همچون یورو در مدار کاهشی بود تا هر پوند با رسیدن به ۱.۲۴۴۹ دلار باز هم مسیر نزولی خود ادامه داده و زیان خود در برابر دلار را از ابتدای این هفته را به ۰.۵ درصد برساند. به نظر می‌رسد روی کار آمدن نخست وزیر جدید انگلیس که از طرفداران خروج از اتحادیه اروپا به هر قیمتی است، سردرگمی معامله‌گران از دورنمای اقتصاد این کشور را تشدید کرده است.

دلار که هفته گذشته تحت تاثیر اخبار مربوط به کاهش نرخ بهره در آمریکا کاملا در برابر همتایان جهانی خود عقب نشسته بود، به لطف اخبار ناامیدکننده از وضعیت اقتصاد کشورهای اروپایی کاملا خود را بازیافته است هر چند که حفظ این مسیر صعودی با توجه به احتمال بسیار زیاد کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در هفته آینده چندان محتمل به نظر نمی‌رسد.

انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را ۰.۲۵ درصد کاهش دهد. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد به ۹۷.۷۶۸ واحد رسید تا طی یک هفته ۰.۷ درصد افزایش داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه