English

رضا رحمانی :

مشکل روزمره واحدهای تولیدی نقدینگی وسرمایه در گردش است

وزیر صمت یکی از مشکلات روزمره واحدهای تولیدی را نقدینگی وسرمایه در گردش برشمرد و گفت : این مشکل هم در قالب احکام بودجه مثل تبصره ۱۸ ، تسهیلات نظام بانکی و بازار سرمایه قابل حل است .

مشکل روزمره واحدهای تولیدی نقدینگی وسرمایه در گردش است

به گزارش خبرگزاری موج، رضا رحمانی پس از ورود به کلاردشت در غرب مازندران و بازدید از یک واحد تولیدی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: صادرات امروز پیشران تحقق رونق تولید محسوب می شود و برای تولید کننده هم تولید بدون فروش و صادرات معنا ندارد و ما هم این موضوع را با برنامه های مختلف پیگیری می کنیم.

وی یکی از مشکلات روزمره واحدهای تولیدی را نقدینگی و سرمایه در گردش برشمرد و گفت : این مشکل هم در قالب احکام بودجه مثل تبصره ۱۸ ، تسهیلات نظام بانکی و بازار سرمایه قابل حل است .

وزیر صمت توضیح داد : تصمیماتی سال قبل برای این منظور عملیاتی شده و امسال هم نیاز واحدها را بر اساس تولید سال قبل برآورد ، اعلام و در کارگروه ههای ذیربط دولت مطرح شد و پیگیری می شود.

وی افزود: در حوزه مواد اولیه هم تامین ریال برای آن بخش عمده ای که داخلی است و ارز برای آن مقداری کمی که وارداتی است یکی از اولویت های ماست .

رحمانی حل مشکلات واحدهای تولیدی را مهم ترین اولویت وزارت صمت برشمرد و اظهار داشت: در شرایط جدید حضور در استان ها و شهرستان ها و دیدار با صنعتگران و بررسی مسایل و مشکلاتشان از اهدافی است که پیگیری می کنیم.

وزیر صنعت افزود: در این سفرها با خود صنعتگران می نشینیم و صحبت می کنیم و به یک فهم مشترک در بخش صنعت و معدن پس از جنگ اقتصادی و تهاجم اقتصادی جدید به درک مشترک رسیدیم و از این طریق تولید کنندگان ما توانستند ادامه تولید بدهند. وزیر صمت گفت : مسئولان دولتی اعم از استانداری ها و فرانداری ها در حال کمک هستند و برخی از دستگاهها هم متناسبا پای کار نیستند بیشتر از این همت کنند چون تولید کننده آماده است و در این شرایط با همه مشکلات و تحریم کار را پیش بردند.

وی افزود: خوشبختانه تولید کننده آمادگی دارد و پا به کار است و این وظیفه همه ماست که تسهیل گری کنیم تا واحدهایی که مانند کارخانه ای که امروز بازدید کردم بتوانند با حل مشکلات جزیی پای کار بیایند.

رحمانی با تاکید بر این که کارخانه مورد بازدید با یک توجه جزیی می تواند ۶۰۰ شغل ایجاد کند، تاکید کرد: امروزایجاد یک شغل برای رفع بیکاری یک جوان در کشور باید یک پروژه محسوب شود و این دغذغه دولت و تمامی مسئولان است .

وی افزود: کشور منابع کم ندارد و باید بهینه و بر اساس شاخص هایی مانند اشتغال ، صادرات و ارزآوری و قطع وابستگی تخصیص داده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه