English

از ابتدای تیرماه؛

شرکت‌های پتروشیمی از تحویل کود به بخش کشاورزی خودداری کردند

مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: شرکت‌های پتروشیمی تولیدکننده کود اوره از ابتدای تیرماه سال جاری از تحویل کود مذکور با قیمت‌های مصوب به بخش کشاورزی خودداری نموده اند.

شرکت‌های پتروشیمی از تحویل کود به بخش کشاورزی خودداری کردند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی حمید رسولی مدیرعامل این شرکت اظهار کرد: شرکت‌های پتروشیمی از ابتدای تیرماه سال جاری از تحویل کود اوره با قیمت‌های مصوب دولت به بخش کشاورزی خودداری نموده و اعلام می کنند که کود اوره را صرفاً براساس قیمت‌های بورس کالا به بخش کشاورزی تحویل خواهند داد.

وی در ادامه اظهار نمودند که اجرایی شدن این موضوع منجر به افزایش سه برابری قیمت فروش کود اوره تحویلی به کشاورزان زحمتکش خواهد شد.

 رسولی گفت که موضوع لزوم تحویل کود اوره با قیمت‌های مصوب دولت توسط شرکت‌های پتروشیمی به بخش کشاورزی در جلسه مورخ 10/4/1398 کمیسیون اقتصادی دولت و همچنین در جلسه هیأت دولت در تاریخ 12/4/1398 مورد تأکید قرار گرفته است که شرکت‌های پتروشیمی نسبت به موارد مذکور تمکین نمی‌نمایند. 

وی تأکید نمودند که با توجه به بارندگی‌های مناسب سال زراعی جاری و افزایش معنادار تقاضا برای کودهای کشاورزی به ویژه کود اوره،  عدم تحویل این نهاده استراتژیک، تولید محصولات کشاورزی و کشاورزان زحمتکش را به ویژه در مناطق سیلزده با مشکل جدی مواجه نموده است که می‌بایست هر چه سریعتر چاره‌اندیشی شده و با قید فوریت فرایند تأمین و تحویل کود اوره به بخش کشاورزی با قیمت‌های مصوب دولت توسط شرکت‌های پترویمی از سرگرفته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی