English

آرمان خالقی در گفتگو با موج مطرح کرد؛

چشم‌انداز مناطق آزاد برای فرآوری محصولات خام

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه راهبرد کلان کشور اتصال به بازارهای جهانی است، گفت: تقویت مناطق آزاد کمک می کند ایران بتواند به سیاست های بازار جهانی نزدیک شود و به اهداف صادراتی خو دست یابد.

چشم‌انداز مناطق آزاد برای فرآوری محصولات خام

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه راهبرد کلان کشور اتصال به بازارهای جهانی است، گفت: تقویت مناطق آزاد کمک می کند ایران بتواند به سیاست های بازار جهانی نزدیک شود، از این رو راهبردهای کلان باید در مسیر عدم خدشه دار کردن چارچوب های اقتصادی مناطق آزاد باشد.

آرمان خالقی با بیان اینکه ایران به دلیل اینکه از وسعت سرزمینی بالایی برخوردار است، افزود: در کنار مرزهای هر یک از این کشورهای همسایه ایران می تواند مناطق آزاد و ویژه اقتصادی داشته باشد تا بتواند مبتنی بر نیازهای همان کشور ترانزیت کالا و حتی تولید صادرات محور را تسریع کند.

او با تاکید بر اینکه ایران ظرفیت های بالایی برای افزایش صادرات محصولات معدنی و صنعتی دارد، تصریح کرد: در حال حاضر بخشی از محصولات ایران به صورت خام از کشور صادر می شود که اگر واحدهای فراوری در این مناطق مستقر شود می تواند ارزش افزوده مناسبی را به کشور منتقل کند و این موضوع در بلند مدت به ایجاد واحدهای صنعتی پایین دستی در این مناطق منجر می شود.

براساس این گزارش دولت باید علاوه بر شناسایی ظرفیت های هر یک از مناطق زمینه توسعه فراوری محصولات خام را فراهم کند تا بتوانیم به چشم انداز بلند مدت صادرات دست یابیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه