English

رحمانی در روز صنعت و معدن

پیش بینی دشمن تعطیلی تولید بود که نقش بر آب شد

وزیر صنعت: صنعتگران ما در این شرایط جنگ اقتصادی جهادگرانه عمل کردند. سخت‌ترین تحریم‌ها بر ما اعمال شد و پیش بینی تعطیلی تولید را تا پایان سال ۹۷ داشتند که این نقشه با همت صنعتگران نقشه بر آب شده

پیش بینی دشمن تعطیلی تولید بود که نقش بر آب شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه مراسم روز ملی صنعت و معدن در سالن اجلاس سران با بیان اینکه حضور اعضای هیات دولت در این مراسم خود پیام دارد و این حضور به معنای اعلام حمایت از صنعت و معدن و حوزه تولید است، گفت: شرایط جنگ اقتصادی را قبول داریم و متناسب با آن جلو آمدیم، یکسال از این جنگ و ۱۴ ماه از آغاز تحریم‌های جدید گذشته است. صنعتگران ما در این شرایط جنگ اقتصادی جهادگرانه عمل کردند. سخت‌ترین تحریم‌ها بر ما اعمال شد و پیش بینی دشمن تعطیلی تولید تا پایان سال ۹۷ داشتند که این نقشه با همت صنعتگران نقشه بر آب شده، با این حال پیش بینی دشمن در بخش صنعت محقق شد، صنعتگران راه‌های جدیدی را ایجاد و ابداع کردند. برنامه‌های منظمی برای امسال داریم، شاه بیت کار ما پارسال حفظ تولید موجود بود و امسال این راه را ادامه و تکمیل خواهیم کرد.

رضا رحمانی با بیان اینکه امسال نهضت ساخت داخل و فعالسازی معادن راه افتاده است، افزود:صنعت ریلی، دریایی، سیمان، قطعات، خودرو و غیره را به سمت تعمیق ساخت داخل و داخلی سازی پیش می‌بریم. همچنین در حوزه پوشاک در ساخت داخل به موفقیت‌های خوبی دست یافتیم و واردات کاهش یافته است، گفت: با افتخار می‌گویم که با همین بخش خصوصی تحریم را شکست دادیم. تدوین استراتژی صنعتی برای رونق تولید را بخش خصوصی بر عهده بگیرد و از همین امروز کار را شروع کنید.

وزیر صمت گفت: این ظرفیت را داریم که تا ۱۰ سال آینده همه واحد‌های واگن سازی سه شیفت هم کار کنند، اما نقدینگی و تامین مالی باید مدنظر واقع شود.تامین مالی پروژه‌ها از محور‌های تدوینی امسال هم هست. منابع ما محدود است، اما تخصیص این منابع باید بهینه شود. همچنین  در حوزه صادرات، برنامه صادرات به ۱۵ کشور نزدیک و همسایه را داریم و بازدید‌های میدانی از واحد‌های تولیدی را در دستور کار قرار گرفته است. در مبارزه با رانت و فساد هیچ ملاحظه‌ای نداریم، همان‌گونه که در حمایت از تولید محدودیتی نداریم.

وزیر صمت افزود: برای ارایه سامانه‌ای الکترونیکی برای عرضه و رصد محصولات از تولید تا آخرین حلقه عرضه برنامه ریزی شده بالای ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه معدنی آماده افتتاح و بهره برداری داریم. ارتباط با تشکل‌ها و صنعتگران باید در دستور کار مدیران مجموعه وزارت صمت و استان‌ها قرار بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه