English

وزیر صمت:

برنامه ویژه‌ای مشتمل بر ۳۵ پروژه برای سالجاری تدوین شده است

وزیر صمت گفت: سال ۱۳۹۸ تحت عنوان رونق تولید نامگذاری شده است که هدف آن حفظ تولید در سطح موجود و استفاده حداکثری از ظرفیت هاست. براین اساس برنامه ویژه‌ای مشتمل بر ۳۵ پروژه برای سالجاری تدوین شده است.

برنامه ویژه‌ای مشتمل بر ۳۵ پروژه برای سالجاری تدوین شده است

به گزارش خبرگزاری موج، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت به مناسبت فرارسیدن دهم تیرماه، روز ملی صنعت و معدن در پیامی با تبریک این روز ملی به صنعتگران، معدنکاران و تمامی تولیدکنندگان برخی از سیاست‌های اجرایی وزارت صنعت، معدن و تجارت در تحقق رونق تولید را تشریح کرد.

در محور‌های این پیام آمده است:

تلاش برای رونق تولید و اجرای منویات رهبر معظم انقلاب برای حمایت از تولید، سرلوحه‌ی تمامی فعالیت‌ها و اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد.

توسعه صادرات غیرنفتی به ویژه با محوریت کشور‌های همسایه با تقویت مزیت‌های کشور، در شرایط کنونی مستلزم تلاش بی وقفه کارگزاران حاکمیت، تولیدکنندگان، صنعتگران، کارآفرینان و تمامی دست‌اندرکاران اقتصاد کشور است تا در شرایط کنونی صادرات غیر نفتی جایگاه شایسته خود را بیش از هر زمان دیگری پیدا کند.

برای توسعه صادرات کالا‌های غیرنفتی افزایش حجم و تنوع محصولات صادراتی (کالا و خدمات) به کشور‌های هدف، توانمندسازی و توسعه بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط با هدف افزایش صادرات SME‌ها و گسترش قرارداد‌های تهاتری کالا- کالا برای مبادلات کالا‌های وارداتی و صادراتی از مهم‌ترین برنامه‌ های وزارت صمت است.

در بخش توسعه معادن و صنایع معدنی نیز اجرای نقشه راه معدن و صنایع معدنی با هدف برنامه ریزی جهت شناخت مزیت‌ها و پتانسیل‌های معدن و صنایع معدنی، اجرای پروژه توسعه فعالیت‌های اکتشافی، اجرای پروژه احیا و فعال سازی و توسعه معادن کوچک به تعداد ۱۵۰ معدن، اجرای پروژه تکمیل زنجیره ارزش فلزات اساسی (فولاد، مس و آلومینیوم) و تجهیز و نوسازی معادن کشور را می‌توان از مهم‌ترین اولویت‌ها برشمرد.

اولویت جدی دولت و بخصوص وزرات صنعت، معدن و تجارت؛ رفع موانع تولید، احیا و نوسازی واحد‌های صنعتی با جلب مشارکت و تعامل بخش خصوصی، نخبگان و دانشگاهیان است.

تقویت ساخت داخل و تولید قطعات وارداتی با تکیه بر توانمندی نیرو‌های مستعد و پرتلاش داخلی، راهکار برون رفت از مشکلات کنونی است و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

سال ۱۳۹۸ تحت عنوان رونق تولید نامگذاری شده است که هدف آن حفظ تولید در سطح موجود و استفاده حداکثری از ظرفیتهاست. براین اساس برنامه ویژه‌ای مشتمل بر ۳۵ پروژه برای سالجاری تدوین شده است.

در بخش توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل فعال سازی ظرفیت خالی واحد‌های تولیدی در راستای رونق تولید با تسهیلاتی معادل ۱۴ هزار میلیارد ریال، اجرای پروژه توسعه و تولید و تجارت صنایع نساجی و پوشاک به میزان ۲۵ درصد با ایجاد اشتغال ۹۳ هزار نفر و سرمایه در گردش به میزان ۴۴ هزار میلیارد ریال، اجرای پروژه ساماندهی و تکمیل محصولات لوازم خانگی، اجرای پروژه توسعه صنایع دریایی با منابعی معادل ۷۹۳ میلیون یورو، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی سنگین به تعداد ۲۰۲۵۰۰ دستگاه و حمایت از تامین و توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی به تعداد ۱۳۱۰۰ انواع واگن از مهم‌ترین برنامه هاست.

همه‌ی بخش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید تمام تلاش خود را برای بهبود فضای کسب و کار و ایجاد انگیزه و امید در جامعه به کار گیرند تا دشمنان قسم خورده‌ی انقلاب این بار نیز همچون گذشته در اجرای نقشه‌ها و دسیسه‌های شوم خود مایوس شوند.

مسیر توسعه کشور با تکیه بر نیرو‌های جوان و تحصیل کرده، اساتید دانشگاه، مدیران و مهندسان و کارگران ماهر، مجموعه‌ای از ذخایر درجه یک معدنی، موقعیت استثنایی کشور و همسایگی با چند کشور و هاب منطقه بودن و سایر عوامل مهم و ویژه کشور تسهیل خواهد شد و وظیفه داریم از این مزیت‌های مطلق و نسبی به بهترین شیوه و بالاترین بهره وری برای اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران استفاده کنیم.

اینجانب ضمن قدردانی از همه تلاش‌های بخش‌های خصوصی و دولتی تولید، فرارسیدن دهم تیرماه که مصادف است با روز ملی صنعت و معدن را به همه‌ی تولیدکنندگان، صنعتگران، معدنکاران و همه بخش‌هایی که دستی بر ارتقا عظمت تولید دارند تبریک عرض می‌کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه