English

زورقی مطرح کرد؛

هجوم ملخ‌های صحرایی به کشور شدت خواهد گرفت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برابر اعلام سازمان جهانی خواروبار کشاورزی (فائو) در هفته‌های آینده هجوم ملخ صحرایی به کشور شدت خواهد گرفت.

هجوم ملخ‌های صحرایی به کشور شدت خواهد گرفت

به گزارش خبرگزاری موج، زورقی ، ‌ رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان  با بیان اینکه این سطح از هجوم ملخ در استان بی سابقه بوده به کشاورزان توصیه کرد در صورت مشاهده این آفت مراتب را به نزدیک‌ترین مرکز جهاد کشاورزی و یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع رسانی کنند.

وی اظهار کرد: از اسفندماه سال گذشته تاکنون ۱۰۰ هزارو ۵۰ هکتار از مراتع شهرستان‌های کنارک، فنوج، چابهار، قصرقند، نیکشهر، دلگان، ایرانشهر، سیب و سوران، خاش و سرباز این استان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

زورقی اظهار افزود: ۵۵ هزار و ۱۷۰ هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب سیستان و بلوچستان به ملخ بالدار و ۴۴ هزارو ۸۸۰ هکتار به پوره (نوزاد ملخ) اختصاص دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: کلیه امکانات لجستیکی و توان کارشناسی سازمان بی وقفه کار مبارزه با ملخ را دنبال کرده و برای تداوم مبارزه نیاز به حمایت مسئولین در سطح ملی و استانی است.

زورقی تصریح کرد: بارندگی‌های اخیر و افزایش رطوبت در منطقه شرایط را برای رشد و تکثیر این آفت فراهم کرده است.

وی پیش بینی کرد: در صورت ریزشهای جدید دستجات ملخ مهاجر سطح مبارزه با این آفت در استان به بیش از ۱۵۰ هزار هکتار برسد.

وی خاطرنشان کرد: برابر اعلام سازمان جهانی خواروبار کشاورزی (فائو) در هفته‌های آینده هجوم ملخ صحرایی به کشور شدت خواهد گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی