English

آخرین خبر از حمله ملخ‌های صحرایی به تالاب جازموریان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قلعه‌گنج گفت: با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله سپاه، بسیج، منابع طبیعی، راهداری و ... در سطح 9 هزار و ۴۸۰ هکتار در تالاب جازموریان با آفت ملخ صحرایی مبارزه انجام شده و این روند با شدت و سرعت بیشتر تا نابودی این آفت ادامه دارد.

آخرین خبر از حمله ملخ‌های صحرایی به تالاب جازموریان

به گزارش خبرگزاری موج، غلامعباس سلیمانی‌نسب، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قلعه‌گنج در حاشیه مبارزه با آفت ملخ صحرایی در تالاب جازموریان گفت: خوشبختانه با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله سپاه، بسیج، منابع طبیعی، راهداری و ... در سطح 9 هزار و ۴۸۰ هکتار در تالاب جازموریان با آفت ملخ صحرایی مبارزه انجام شده و این روند با شدت و سرعت بیشتر تا نابودی این آفت ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قلعه‌گنج بیان داشت: با توجه به وسعت منطقه و تالاب بزرگ جازموریان کار سمپاشی منطقه نیز از طریق ناوگان هوایی وارد عمل شده و کار سمپاشی با آفت ملخ صحرایی از طریق هوایی و زمینی در حال انجام است.

دامداران دام‌های خود را از مرتع جازموریان خارج کنند

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در سطح حدود ۵۰ هزار هکتار کار مبارزه با ملخ صحرایی با همکاری نهادها و ادارات انجام شود در توصیه به دامدارانی که احشام خود را برای چرا به مناطق آلوده به ملخ صحرایی می‌برند،  گفت: دامداران دام‌های خود را از مرتع جازموریان تا پایان عملیات سمپاشی خارج کنند.

سلیمانی‌نسب از دامداران و کشاورزان منطقه خواست، دامداران و کشاورزان مرتب اوضاع حجوم ملخ را در منطقه خود رصد و مراتب را به مراکز جهاد کشاورزی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گزارش کنند، همچنین کشاورزان تراکتورداری که سمپاش دارند در آمادگی کامل باشند و درصورت طغیان بی‌رویه این آفت و نزدیک شدن به مزارع و باغات با جهاد کشاورزی همکاری لازم را داشته باشند.

 با توجه به  هجوم ملخ‌های صحرایی به جنوب کشور سازمان‌ها و نهادهای متولی و مردمی از جمله جهاد کشاورزی، سپاه پاسداران و منابع طبیعی برای عبور از این بحران به صورت شبانه‌روزی در حال انجام فعالیت‌های جهادی برای مقابله با ملخ‌های صحرائی برای جلوگیری از آسیب رساندن به کشاورزی مردم هستند.

تحویل باند فرود اضطراری در حاشیه تالاب جازموریان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان نیز از اتمام عملیات احداث و تحویل باند فرود اضطراری در حاشیه تالاب جازموریان خبر داد.

مرتضی رهبر با بیان اینکه در مدت 10 روز یک کار جهادی در احداث و تکمبیل این باند صورت گرفت، افزود: با بسیج دستگاه‌های راهداری و کمک از تجربه رانندگان و اپراتورهای دستگاه‌های راهداری باند فرود اضطرای برای بهره‌برداری نشستن و برخواستن هواپیمای سمپاش و امدادی احداث شد که این کار کمک قابل توجهی در جهت حذف ملخ‌های مهاجم به پهنه تالاب جازموریان خواهد کرد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان خاطرنشان کرد: در مدت 10 روز با 20 دستگاه راهداری بیش از 60 هزار متر مکعب عملیات احداث بستر انجام شد که معادل 9 کیلومتر راه روستایی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه