English

هجوم ملخ‌های صحرایی به سه منطقه از مراتع گچساران

رئیس جهاد کشاورزی گچساران با بیان اینکه در حال حاضر ملخ‌های صحرایی به سه منطقه از مراتع در جنوب گچساران هجوم آورده‌اند، گفت: کار سم پاشی در منطقه دشت خشاب امروز آغاز شده و در منطقه بی بی حکیمه و روستای باباکلان گچساران برای سومین بار از ساعت 3 بامداد فردا آغاز می‌شود.

هجوم ملخ‌های صحرایی به سه منطقه از مراتع گچساران

به گزارش خبرگزاری موج، سید عبدالوهاب پورالحسینی ،  رئیس جهاد کشاورزی گچساران امروز ( 23 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به مشاهده  پوره‌های سنین مختلف  ملخ صحرایی   در منطقه خشاب و خطر آسیبهای جبران ناپذیر به باغات و صیفی جات با هماهنگی فرمانداری، جهاد کشاورزی، نیروهای بسیج سپاه، شرکت نفت و دگیر ارگان برای مبارزه با این آفات عازم این منطقه می‌شوند.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی انجام گرفته است، گفت: عملیات سمپاشی منطقه در حال انجام است.

 رئیس جهادکشاورزی گچساران گفت: در پی پایش کارشناسان جهادکشاورزی ملخ‌های صحرایی  مهاجم علاوه بر ورود به مراتع منطقه باباکلان و بی بی حکیمه(س) در دو منطقه دیگر شهرستان گچساران مشاهده شده است.

این مسوول با بیان اینکه در حال حاضر ملخ‌های صحرایی به سه منطقه از مراتع در جنوب گچساران هجوم آورده‌اند، افزود:  کار سم پاشی در منطقه دشت خشاب امروز آغاز شده و در منطقه بی بی حکیمه  و روستای باباکلان گچساران برای سومین بار از ساعت 3 بامداد فردا آغاز می‌شود.

وی ابراز کرد: بیش از 200 هکتار از مراتع منطقه بی‌بی حکیمه و روستای باباکلان گچساران در مبارزه با ملخ‌های صحرایی سم‌پاشی شده است.

پورالحسینی با اشاره به اینکه  این ملخ ‌ها در منطقه بی بی حکیمه شهرستان گچساران به صورت دسته‌ای مشاهده شده است، گفت: به دلیل مرز دیلم و گناوه با شهرستان گچساران  ملخ‌ها به صورت دسته‌ای  مشاهده شده است.

رئیس جهاد کشاورزی با بیان اینکه مراتع مناطق جنوب گچساران در حال خشک شدن است افزود: با توجه به اینکه ملخ‌ها در مناطق سبز و مرطوب زندگی می‌کنند این ملخ‌ها برای تغذیه وارد مزارع صیفی جات و باغات می‌شوند  و چنانچه منطقه سم‌پاشی نشود خسارت جبران ناپذیری به مزارع وارد خواهند کرد.

 این مسوول ابراز کرد: شهرستان گچساران دارای 2هزار هکتار باغ و بیش از 20 هزار هکتار زراعت صیفی‌جات است که با وجود هجوم ملخ‌ها در منطقه این اراضی را تهدید می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه