English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

خودروهای پرفروش برقی در اروپا/ استارت آپ ها رقیب جدید خودروسازان

در یک سال گذشته میلادی فروش خودروهای الکتریکی رشدی 33 درصدی داشته است، به همین دلیل بسیاری از شرکت های بزرگ خودرویی، مدل های با آپشن های جدید را رونمایی کرده اند تا بتوانند سهم خود را در بازار افزایش دهند، در همین فضای رقابت شرکت های استارت آپی نیز پا به عرصه گذاشته اند که می تواند تهدیدی برای آینده بازار خودروسازهای بزرگ باشد.

خودروهای پرفروش برقی در اروپا/ استارت آپ ها رقیب جدید خودروسازان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، بازار خودروهای جدید اتحادیه اروپا در سال 2018 نشان می‌دهد که در این مدت کم، تولید خودرو‌های هیبرید روند افزایشی در مقایسه با تولید سایر خودروها طی کرده، به‌طوری‌که میزان تولید این خودروها در 2018 نسبت به 2017، نزدیک به 33 درصد رشد داشته است؛ با توجه به سیاست‌های اتحادیه اروپا در جهت حمایت از سوخت‌های پاک، احتمالا این روند رو به رشد در سال‌های آتی نیز ادامه داشته باشد. البته این تغییر در بازار برای همه شرکت های اروپایی یکسان نبوده، برای نمونه فروش خودروهای الکتریکی در سه ماهه اول سال 2019 در کشور آلمان نشان می‌دهد؛ شرکت فولکس‌‌واگن توانسته با فروش 831 دستگاه در این مدت در صدر‌ پرفروش‌ترین خودروهای الکتریکی آلمان قرار گیرد، شرکت رنو با 799 و پس‌از آن بی‌ام‌دبلیو با فروش 645 دستگاه در رده‌های دوم و سوم قرار بگیرند. همچنین شرکت های هیوندا، اسمارت، آئودی، کیا، نیسان، تسلا و پژو نیز به ترتیب در رده‌های چهارم تا دهم قرار گرفته اند.

افزایش تقاضا برای خرید خودروهای الکتریکی باعث شده شرکت ها به دنبال ارائه آپشن های جدید برای محصولات خود باشند، برای نمونه شرکت نیسان نسخه دوم خودروی مدل الکتریکی Leaf را با نام Leaf e-plus معرفی کرده که دارای باتری لیتیوم یون 62 کیلووات بر ساعت است که از طریق افزایش گشتاورها امکان طی مسافت 226 مایلی را فراهم می کند. این یک پیشرفت بزرگ در میزان مسافت در خودروهای برقی است، زیرا با تکنولوژی پیشین با هر بار شارژ تنها 150 مایل قابل پیمودن بود. همچنین این شرکت فناوری Invisible-to- Visible را ارائه کرده که  امکان اتصال خودرو به محیط پیرامون را فرهم می‌کند، سنسورهایی که روی صفحه نمایش و اطراف خودرو قرار دارند، به طور مداوم اطلاعات محیط اطراف را جمع‌آوری و آنالیز کرده و آن را به زیرساخت‌های متصل به شبکه منتقل می کنند، این فناوری در توسعه خودروهای خودران نقش بسزایی می تواند داشته باشد.

ورود قدرتمند استارت آپ ها در صنعت خودرو

واحد خدمات وب آمازون در قراردادی، پیشنهاد ارائه مجموعه‌ای از خدمات، از جمله اینترنت اشیاء، یادگیری ماشین و همچنین توسعه نرم‌افزارهای مرتبط با صنعت خوردرو را به شرکت فورد داده است. این قرارداد به فورد اجازه می‌دهد تا فرصت‌های تجاری و مشارکتی را برای اپراتورهای حمل‌ونقل عمومی و توسعه‌دهتدگان نرم‌افزارهای مرتبط با خودروهای متصل و خودران ارائه دهد. همچنین در ماه ژوئن سال 2018، مهندسین فورد، راه‌حل‌های تجاری‌سازی محصولات فورد را معرفی کردند که مورد توجه ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی از جمله؛  Telematic Geotab  و  Spireon قرار گرفته؛ واحد تجاری فورد اطلاعات ارائه شده توسط مهندسین شرکت را تائید می کند. این فناوری میزان مصرف سوخت، هشدارهای سلامت قطعات خودرو و پلتفرم های پرداخت در بستر سیستم حمل‌ونقل مبتنی بر رایانش ابری، به مدیریت سیستم اطلاعات در خودروهای فورد می‌پردازد؛ این سیستم تا پایان 2019 بر روی تمام خودروهای خودران های شرکت فورد تعبیه خواهد شد.

همچنین شرکتZOOX، یک استارت‌آپ‌ فعال در زمینه توسعه فناوری خودروهای خودران در ایالت کالیفرنیا است؛ این شرکت در سال 2014 توسط طراح استرالیایی به نام Tim Kentley-Klay تاسیس و در دسامبر 2018 توانست در کالیفرنیا تاییدیه ارائه خدمات حمل و نقل خودران را برای حمل و نقل عمومی دریافت کند، این شرکت در حال حاضر مشغول کار بر روی تاکسی رباتیک خودران است که به صورت دو مسیره و فاقد فرمان آماده ارائه خدمات هستند. ZOOX برای این پروژه 500 میلیون دلار سرمایه جذب کرد و در حال حاضر ارزش این شرکت بالغ بر 3.2 میلیون دلار رسیده است.

استارت آپ Rimac Automobiliدیگر مجموعه ای است که در 9 سال گذشته توسط گروهی از افراد اهل کرواسی در یک گاراژ شروع به کار کرده بود و در 9 سال میزان کارمندان آن به 250 نفر رسیده است؛ بنیانگذار این شرکت پیش از آن هرگز شرکت خودرویی نداشته و پیشتر تولید بالابرهای الکتریکی و قطعاتی از خودرو بوده که تولیدات این شرکت در خودروهای استون مارتین و جگوار استفاده شده، این شرکت در فرآیند تولید خودرو‌های الکتریکی پا در عرصه گذاشته و نخستین مدل خودرو با نام Rimac Concept One را به تعداد 88 دستگاه تولید کرده که می‌تواند با هر بار شارژ کامل 350 کیلومتر(217 مایل) را طی کند. این شرکت در حال حاضر نیز آماده تولید و عرضه جدید‌ترین مدل مفهومی خود با نام Rimac 2 است.

براساس این گزارش، شرکت های بزرگ خودرویی با معرفی مدل های جدید و ارائه آپشن های برای خودروهای الکترونیکی به دنبال افزایش سهم خود از بازار هستند، در این فضا بسیاری از استارت آپ های که در حوزه قطعات و تجهیزات بوده اند به بازار خودرو ورود کرده اند تا با بهره گیری از تجربیات خود در زمینه قطعات الکترونیکی خودروهای با بهره وری بالا تولید کنند. حال باید دید در یک سال آینده غول های استارت آپی چه محصولات جدیدی به بازار عرضه می کنند و آیا می توانند با استفاده از دانش استارت آپی خود محصولی ارائه کنند که بتواند رضایت مشتریان را جلب کند و به نوعی به سیطره شرکت های بزرگ خودرویی در بازار پایان دهند؟

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه