English

حمید قاسمی در پاسخ به موج؛

انفجار ۸۳ خودرو با دوگانه سوزی زیر پله/وام ۲.۵ میلیون تومانی برای دوگانه سوزی خودروها

مدیر سی ان جی پالایش و پخش گفت: بیش از 900 هزار خودرو توسط وزارت نفت دوگانه سوز شد که تاکنون هیچکدام از آنها دچار حادثه نشدند و تنها 83 مورد از خودروهای دوگانه سوزی دچار انفجار شدند که در بخش های زیر پله ای دوگانه سوز شدند. از این رو سیستم تبدیل کاملا ایمن است، زیرا در بخش کارگاهی تمام خودروها زیر نظر سازمان استاندارد تایید می شوند.

انفجار 83 خودرو با دوگانه سوزی زیر پله/وام 2.5 میلیون تومانی برای دوگانه سوزی خودروها

مدیر سی ان جی پالایش و پخش در نشست خبری بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پخش با اشاره به اینکه گاز به عنوان یک سوخت جایگزین در سبد سوختی می تواند جایگاه خوبی داشته باشد، گفت: در حال حاضر 2500 جایگاه در حال بهره برداری هستیم و 120 جایگاه سوخت جدید تا سال آینده اضافه خواهد شد.

سعید قاسمی با تأکید بر اینکه سهم سی ان جی از سبد سوخت 13 درصد است، افزود:  در سال های گذشته نتوانستیم  به دلیل برخی مشکلات به سهم تعیین شده برسیم، با این حال در برنامه جدید افزایش سهم سی ان جی را در دستور کار داریم.

او با تأکید بر اینکه 6 کارخانه مخزن سازی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: 4 کارخانه کمپرسور نیز در کشور وجود دارد و به طور کلی می توان گفت 90 درصد تجهیزات در داخل ساخته می شود.

 او با اشاره به اینکه در دنیا اگر زیرساخت گاز داشتند به سمت برق نمی رفتند، گفت: امیدواریم در سال های آینده در صنعت خودرو توسعه پیدا کند.

قاسمی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج درباره حوادث ناشی از دوگانه سوز کردن خودروها گفت: بیش از 900 هزار خودرو توسط وزارت نفت دوگانه سوز شد که تاکنون هیچکدام از آنها دچار حادثه نشدند و تنها 83 مورد از خودروهای دوگانه سوزی دچار انفجار شدند که در بخش های زیر پله ای دوگانه سوز شدند. از این رو سیستم تبدیل کاملا ایمن است، زیرا در بخش کارگاهی تمام خودروها زیر نظر سازمان استاندارد تایید می شوند، اما در بخش کارخانه های خودرو از هر هزار خودرو یک خودرو از سوی سازمان استاندارد مورد ارزیابی قرار می گیرد.

قاسمی با تأکید بر اینکه وام 2.5 میلیون تومانی برای دوگانه سوز کردن خودروها اختصاص می یابد گفت: اکنون مردم مختار هستند، اما ممکن است در سال آینده مصوباتی داشته باشیم که خودروهای عمومی دوگانه سوز شوند، با این حال مردم نگران نباشند زیرساخت ها فراهم است. 

اردشیر دادرس رییس انجمن سی ان جی در ادامه این نشست با اشاره به اینکه CNG پاشنه آشیل اقتصاد مقاومتی در صنعت گاز است، گفت: در سال 98 نزدیک به 40 درصد به کارمزد جایگاه های سوخت اضافه می شود. همچنین قرار است افزایش قیمت گاز مصرفی برای هوشمندسازی بخش سی ان جی جایگاهی بکار رود.

دادرس با بیان اینکه مخازن کامپوزیت در کشور در حال تولید است، گفت: این نوع مخزن پیمایش خودروها را تا یک و نیم برابر افزایش می دهد.

او با بیان اینکه 21 میلیون لیتر بنزین را از طریق گاز جایگزین کرده ایم، گفت؛ در حال حاضر ظرفیت جایگزین کردن 40 میلیون لیتر بنزین از طریق سی ان جی داریم.

دادرس با بیان اینکه طرح کارت اعتباری سوخت 180 هزار تومانی به جای یارانه را پیشنهاد کرده ایم گفت: این طرح 20 میلیون نفر از جمعیت خانوار کشور را شامل می شود که برای دولت توجیه اقتصادی دارد و برای تاکسی ها هزینه یک میلیون تومانی برای خرید بنزین جایگزین می شود.

علی محمودی رییس اتحادیه جایگاه داران سوخت ها جایگزین در این نشست با اشاره به اینکه در اروپا تا سال 2030 خودروهای گازسوز دو برابر می شود، گفت: قرار است 10 هزار جایگاه سی ان جی در هندوستان ساخته شود و تا سال 2030 نیمی از سوخت این کشور از طریق سی ان جی تامین شود و در فرانسه نیز امسال 20 درصد به ناوگان سی ان جی سوز اضافه شود.

او با تأکید بر اینکه تصمیمات گذاشته باعث ایجاد فاصله بین مردم و نگاه دولت شده است، افزود: یکی از دلایل هزینه بالا در پرداخت یارانه انرژی همین فاصله افکار عمومی و دولت است.

محمودی با بیان اینکه مصوبه دوگانه سوز کردن و شناسنامه دار کردن انجام شده است، گفت: 90 درصد خودروهای دوگانه سوز در دنیا کارگاهی است. 

او با بیان اینکه 13 هزار خودرو در کشور قابلیت دوگانه سوز شدن دارند، گفت: تمام قطعات داخلی استاندارد تعریف شده اند که می توانند از تجهیزات داخلی استفاده کنند. از این رو هر کس به دنبال دوگانه سوز کردن خودروها هست باید اطلاعات خودرو را در سامانه جامع ثبت کند تا از سلامت سوختی مطمئن شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه