English

جاهد تورهان؛

تفاهمنامه حمل و نقل ایران و ترکیه فراتر از اقتصاد پیام های منطقه ای نیز دارد

جاهد تورهان گفت:تفاهمنامه ای که در حوزه حمل و نقل امروز امضا می کنیم اهمیت خاصی خواهد داشت، در بخش حمل و نقل ریلی کمیته تصمیم های مهمی گرفته اند. این تفاهم ها نه تنها در زمینه اقتصادی بلکه از نظر منطقه ای نیز معنا دار خواهد بود.

تفاهمنامه حمل و نقل ایران و ترکیه فراتر از اقتصاد پیام های منطقه ای نیز دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، وزیر حمل و نقل ترکیه در نشست خبری با حضور وزیر راه و شهرسازی ایران با اظهار تاسف برای جان باختگان سیل اخیر در ایران، گفت: از اینکه روابط دو کشور در چارچوب سازوکارهای بین المللی و منطقه ای در حال گسترش است بسیار خرسندیم. در واقع دو کشور به تامین منافع دو طرف تمایل دارند.

جاهد تورهان با بیان اینکه دو کشور اراده خود را در شورای راهبردی دو کشور در سطح ریاست جمهوری نشان داده اند، افزود: روسای جمهور دو کشور در آن نشست به وزرای دو کشور دستور دادند روابط دو جانبه در تمام بخش ها باید تقویت شود.

او با تأکید بر اینکه در چارچوب وظایف خود برای تقویت روابط دو جانبه بر پایه حسن همجواری و تامین منافع دو طرف آماده همکاری هستیم، گفت: تلاش ما از منظر گسترش روابط اقتصادی و تجاری از طریق راه های مواصلاتی خواهد بود.

او با بیان اینکه در سایه همکاری مشترک امروز نشست کمیسیون مشترک را داشتیم، اظهار کرد: تفاهمنامه ای که در حوزه حمل و نقل امروز امضا می کنیم اهمیت خاصی خواهد داشت، در بخش حمل و نقل ریلی کمیته تصمیم های مهمی گرفته اند. این تفاهم ها نه تنها در زمینه اقتصادی بلکه از نظر منطقه ای نیز معنا دار خواهد بود.

تورهان با اشاره به اینکه پایداری حمل و نقل بار اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: کمیته حمل و نقل ریل برای جابجایی یک میلیون تن بار بین دو کشور و رفع مشکلات در یک ماه گذشته جلساتی داشته باشند، همچنین در زمینه عبور واگن های کشورهای مشترک المنافع بین شش کشور راه حل های پیشنهاد شده است. همچنین کمیته مشترک حمل و نقل جاده ای بین دو کشور برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه امضای تفاهمنامه برای حمل و نقل ترکیبی و سیستم های کشف و امداد ماهواره در دستور کار قرار دارد، گفت: بدون اینکه شتاب همکاری حمل و نقل دو کشور کند شود روند همکاریها در حال توسعه است و باید گام های جدی در زمینه توسعه تمام اشکال حمل و نقل برداریم که این مسئله از مسیر همیاری می گذرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه