English

مدیرکل تجاری سازی دفتر در پاسخ به موج؛

مسائل گمرکی و حمل و نقلی در اجلاس هماهنگی کریدور شمال و جنوب بررسی می شود

امین ترفع گفت: در حال حاضر 13 کشور در اجلاس شورای هماهنگی کریدور شمال و جنوب شرکت می کنند که در آن مسائل گمرکی و حمل و نقلی بررسی می شود.

مسائل گمرکی و حمل و نقلی در اجلاس هماهنگی کریدور شمال و جنوب بررسی می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مدیرکل دفتر تجاری سازی و تشکل های وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه 14 کشور در اجلاس شورای هماهنگی کریدور شمال و جنوب شرکت می کنند، گفت: این کریدور از سال 2000 بین سه کشور ایران، هند و روسیه امضا شده است و تاکنون بین این سه کشور 6 اجلاس برگزار شده است.

امین ترفع در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج درباره اقداماتی که شورای هماهنگی کریدور شمال و جنوب بررسی می شود، گفت: در این شورا مباحث مربوط به تعرفه های حمل و نقل و جابجایی بار تا مقصد نهایی مورد بررسی قرار می گیرد.

او با اشاره به اینکه دو کمیته در بخش حمل و نقل و گمرکی در  شورای هماهنگی کریدور شمال و جنوب تشکیل شده است، افزود: در دبیرخانه شورای هماهنگی کریدور شمال و جنوب در وزارت راه و شهرسازی مطالبات مربوط به حمل و نقل در بخش داخل و کشورهای همکار را پیگیر می کند.

او با بیان اینکه هدف نهایی از کریدور شمال و جنوب توسعه اقتصادی در مسیر ترانزیت است، افزود: در حال حاضر مراکز لجستیکی در مسیر کریدور شناسایی شده است و ایران را به مراکز لجستیکی کشورهای دیگر متصل می کند تا بتوانیم به زنجیره تامین بین المللی متصل شویم. 

ترفع با اشاره به اینکه معاونت حمل و نقل به دنبال رفع مشکلات کریدورها از طریق مدیریت یکپارچه است، تصریح کرد: در حال حاضر همکاری های با گمرک داریم که با خوداظهاری شرکت ها بخش خصوصی می تواند توقف بار در گمرک ها را به حداقل برساند که این مسئله باعث می شود هزینه جابجایی بار نیز کاهش یابد.

مدیر کل وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ترانزیت بار در مناطق مختلف انجام می شود، تصریح کرد: به طور قطع منتظر یک پروژه نخواهیم ماند، امروز در مسیرهای مختلف جابجایی بار انجام می شود برای نمونه در شرق و غرب دریایی خزر دسترسی های وجود دارد و بندر امیرآباد به راه آهن نیز دسترسی دارد که در این منطقه جابجایی بار به صورت ترکیبی انجام می شود.

او با تاکید بر اینکه با توجه به همکاری هند در بندر چابهار ترجیح این کشور انتقال بار به این منطقه است، گفت: در حال حاضر همکاری در بخش رفع موانع جایجایی بار در گمرکات و ...پیگیری می شود و به دنبال رفع مشکلات برای تقویت حضور بخش خصوصی هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه