English

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده نفتی مطرح کرد؛

پیش بینی مصرف روزانه ۱۰۷ میلیون لیتر بنزین در ۱۴ روز نوروز ۹۸

محمدرضا موسوی خواه گفت: پیش بینی ما برای مصرف سوخت در پایان اسفند امسال بیش از 110 میلیون لیتر در روز است و برای 14 روز نوروز پیش بینی مصرف 107 میلیون لیتر داریم و برای تمام سال 97 پیش بینی رشد مصرف 10.2 درصدی داریم که برابر با 98 میلیون لیتر در روز خواهد بود.

پیش بینی مصرف روزانه 107 میلیون لیتر بنزین در 14 روز نوروز 98

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده نفتی در نشست خبری اصحاب رسانه با تشریح برنامه نوروزی این شرکت، گفت: پیش بینی های توزیع سوخت با کمتر از یک درصد تغییر محقق شده است، به عبارت دیگر برآورد ما 87/8 میلیون لیتر در روز بود که به 88 میلیون رسیده بود.

محمدرضا موسوی خواه با بیان اینکه دشمنان در یکسال اخیر مردم را تشویق به مصرف بیشتر بنزین می کردند، افزود: در تیر ماه مصرف سوخت به بیش از 132 میلیون لیتر رسید که به طور کامل تامین شد.

او با تاکید بر اینکه سوخت به اندازی کافی برای تامین سوخت شرکت ها وجود دارد، تصریح کرد: به صورت 24 ساعته پخش فرآورده های نفتی برای تامین نیاز مردم در ایام نوروز فعال خواهند بود.

او با تاکید بر اینکه در بخش سی ان جی هدفگذاری افزایش مصرف این سوخت بود اما به دلایلی انجام نشد، گفت: در این بخش تسهیلات مناسبی ارائه خواهد شد و سوخت از سی ان جی به یی ان جی ارتقاء خواهد یافت.

موسوی خواه با تاکید بر اینکه در جایگاه ها کارمزدها به صورت ناقص حق العمل پرداخته شده است، تصریح کرد: پرداخت حق العمل در سال 98 به طور کامل انجام خواهد شد تا مشکلات جایگاه های سوخت کامل برطرف شود.

او با اشاره به اینکه تامین سوخت نیروگاه ها در زمستان 97 به خوبی انجام شد، گفت: در سال 98 نیز همین رویکرد ادامه خواهد یافت بحث ذخیره سازی انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه تعمیرات پالایشگاهی باعث بروز نوسان های در بخش بنزین سوپر شده بود، گفت: با بهره برداری از پالایشگاه ستاره خلیج واردات بنزین سوپر از بیش از 12 میلیون لیتر به 4 میلیون لیتر رسیده است و از این به بعد بنزین سوپر در پالایشگاه های داخل تولید می شود و تمام مولفه های شبیه بنزین سوپر است و فقط 4 درصد اکتان ان کمتر از بنزین سوپر است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اشاره به اینکه در گلوگاه ها جایگاه سیار خواهیم داشت، گفت: برای مردمی که قصد سفر به سیستان و بلوچستان دارند حتما باید کارت سوخت به همراه داشته باشند، هرچند جایگاه سوخت کارت آزاد در این استان در روزهای نوروز را افزایش داده ایم. همچنین تنها در شهرستان های میرجاوه و سراوان طرح کدینگ انجام شده است.

او با بیان اینکه سوخت سوپر 25 میلیون لیتر در روز تولید می شود، گفت: سوخت نفت و گاز یورو نیز روزانه 20 میلیون لیتر در روز انجام می شود. همچنین باید توجه داشت سوختی که در پالایشگاه تبریز انجام می شود یورو 5 است.

او با بیان اینکه مصرف بنزین امسال نسبت به سال گذشته 9.5 درصد رشد داشته است، گفت: پیش بینی ما برای مصرف سوخت در پایان اسفند امسال بیش از 110 میلیون لیتر در روز است و برای 14 روز نوروز پیش بینی مصرف 107 میلیون لیتر داریم و برای تمام سال 97 پیش بینی رشد مصرف 10.2 درصدی داریم که برابر با 98 میلیون لیتر در روز خواهد بود.

او با بیان اینکه در تمام جایگاه های سوخت شماره های بازرسی مناطق وجود دارد، تصریح کرد: همچنین شماره 09627 برای پاسخگویی به مردم فعال خواهد بود.

موسوی خواه افزود: در 14 روز نوروز بازرسی ها روزانه انجام خواهد شد و تلمبه ها نیز به صورت هفتگی ارزیابی خواهیم داشت.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه