English

عضو انجمن مهندسی دانشگاه تهران؛

دخالت حاکمیتی و سازمانی در اچ اس ایی آسیب زا است

عضو انجمن مهندسی دانشگاه تهران گفت: هیچ نوع نگاه حاکمیتی و اعمال نظر سازمانی در ارزیابی های اچ اس یی نباید نقش داشته باشد تا خروجی مناسبی برای سازمان داشته باشد تا در نهایت نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدهای سازمانی تدوین شود.

دخالت حاکمیتی و سازمانی در اچ اس ایی آسیب زا است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، دومین جشنواره تعالی سلامت، ایمنی و محیط زیست روز یکشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان این وزارتخانه در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.

دبیر این جشنواره با اشاره به مدل تعالی سلامت، ایمنی و محیط زیست، گفت: هرجا سخن از تنبیه اچ اس یی هست بحث تشویق نیز مطرح می شود. یکی از چرخه های مهم پایش، برنامه ریزی و اجرا است. ارزیابی به عنوان یکی از پایه های پایش در مدیریت اچ اس یی مورد استفاده قرار می گیرد و بعد از آن بازرسی با نگاه حاکمیتی و داخل شرکتی انجام می شود تا به عنوان ضابط مانع فعالیت کارگاه های ناایمن شوند.

کاظم نعیمی مطلق با تاکید بر اینکه در مرحله ممیزی شرکت ها نقش موثری ایفا می کنند، تصریح کرد: در کشورهای مختلف از سیستم های رتبه بندی ایمنی استفاده می شود و آموزش، مدیریت تجهیزات و....در این بخش تعریف شده اند.

 این استاد دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه برای تعریف مدل اصلی اچ اس یی باید ویژگی های ثابت تعریف شود، افزود: وقتی سازمانی براساس این مدل ارزیابی شده باید نقشه راه در اختیار آن قرار گیرد، به عبارت دیگر نتیجه به سازمان ارائه شود تا بتواند اصلاحات لازم را انجام دهد و در نهایت شرکت ها در طبقه های مختلف ارزیابی شوند.

او با اشاره به اینکه اجرای مدل اچ اس یی باید باعث تغییر و کاهش حوادث در شرکت ها شود، تصریح کرد: هیچ نوع نگاه حاکمیتی و اعمال نظر سازمانی در ارزیابی های اچ اس یی نباید نقش داشته باشد تا خروجی مناسبی برای سازمان داشته باشد تا در نهایت نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدهای سازمانی تدوین شود.

عضو انجمن مهندسی دانشگاه تهران افزود: امسال گروه فنی در کنار ارزیابان اچ اس یی شرکت های تهران حضور داشتند که نقش موثری در ارزیابی ها داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه