English

خبرگزاری موج گزارش می دهد

فرصت های سرمایه گذاری پیش روی شرکت های کوچک اروپایی/بازار ایران بدون رقابت سخت بازار جهانی

باوجود اینکه ایران در تحریم به سر می برد شرکت های دانش بنیان و فناورانه کوچک تمایل زیادی برای همکاری در بازار ایران دارند، چراکه از یک‌سو ایران به منابع و بازار مناسب دسترسی دارد، از سوی دیگر رقابت سخت بازارهای جهانی برای شرکت‌های کوچک در بازار ایران وجود ندارد.

فرصت های سرمایه گذاری پیش روی شرکت های کوچک اروپایی/بازار ایران بدون رقابت سخت بازار جهانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، ایران میزبان شرکت‌های خارجی در نشست فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران در سازمان توسعه و تجارت بود، در شرایطی که کشور در تحریم به سر می‌برد و به‌طور تقریبی در نه ماه گذشته بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی فعالیت خود را در ایران متوقف کرده‌ یا کاهش داده‌اند، در این نشست بسیاری از شرکت‌های اروپایی نیز حضور پیداکرده بودند و هدف خود را توسعه همکاری با شرکت‌های ایرانی در زمینه استارت آپ و فناوری عنوان می کردند. شاید نکته قابل توجه سخنان نماینده شرکت‌های خارجی در ایران این بود که ایران دارای فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری است و از طرف دیگر به منابع قابل‌توجهی دسترسی دارد و آن‌ها این مسئله را مزیتی برای خود می‌دانستند تا جایی که تمایلی برای حضور در بازارهای آمریکا از خود نشان نمی‌دادند، زیرا معتقدند در آمریکا رقبا و شرکت‌های زیادی حضور دارند که فعالیت در آن کشور برای آن‌ها دشوار خواهد بود.

فرصت‌های اقتصاد ایران به دلیل دسترسی به منابع

مرکاپس مدیر شرکت مشاوره استارت آپ انگلیس در حاشیه فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه ایران زمینه‌های زیادی برای همکاری دارد گفت: ایران در مسیر توسعه قرار دارد و با توجه به اینکه دارای نیروی انسانی تحصیل‌کرده است و اقتصاد این کشور به دلیل دسترسی به منابع مختلف، فرصت‌های زیادی برای توسعه دارد.

او با بیان اینکه شرکت‌های ایرانی می‌توانند به شیوه‌های مختلفی از تحریم‌ها عبور کنند، افزود: در حال حاضر ایران و اروپا در زمینه تجارت با هم همکاری می کنند، ازاین‌رو شرکت‌های ایرانی می‌توانند در منطقه مسلمان‌نشین اروپا در بالکان سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت‌های اروپایی داشته باشند و فعالیت خود را محدود به تنها اتحادیه اروپا نکنند.

شرکت‌های فناورانه ایران جوان هستند

مدیر شرکت انرژی‌های تجدید پذیر ایتالیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه همکاری در زمینه استارت آپ ها در کشورهای مختلف دارند، گفت: ازآنجایی‌که ما در برخی کشورها که در زمینه استارت آپی با مشکلاتی مواجه هستیم و امروز دولت ایران به دنبال جذب سرمایه‌گذاری خارجی در این بخش است و شرکت‌های ایرانی نیز آماده همکاری هستند تمایل زیادی برای توسعه روابط با ایران داریم.

نیکولا داتسیو با بیان اینکه در همکاری با ایران مشکلی نخواهیم داشت، افزود: ایرانی‌ها بسیار با هوش هستند و ما مطمئن هستیم می توانیم همکاری خوبی در ایران داشته باشیم. شرکت‌های فناوری ایرانی جوان هستند و ما در رشد این شرکت‌ها می‌توانیم کمک کنیم. همچنین می‌توانیم با دانشگاه‌های ایران در زمینه فناوری پژوهش‌های داشته باشیم.

او با بیان اینکه در مبادلات بانکی ایران و ایتالیا مشکلی وجود ندارد، افزود: در حال حاضر ما در زمینه فناوری فعالیت می‌کنیم و بیشتر دانشگاه‌ها طرف همکاری ما هستند، به‌طوری‌که امروز با دانشگاه‌های چین، پاراگوئه و ایتالیا همکاری می‌کنیم و ارتباط چندانی با دانشگاه‌های آمریکایی نداریم، چراکه در کالیفرنیا شرکت‌های فناورانه زیادی همکاری نمی کنند، از این رو ما با آن کشور همکاری نداریم.

تقاضای بالای برای همکاری‌های فناورانه

مدیر شرکت مشاور تکنولوژی هند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در زمینه تکنولوژی فرصت‌های همکاری زیادی در ایران وجود دارد گفت: ایران در تمام زمینه های فناوری دارای فرصت‌های جذب سرمایه‌گذاری است و تقاضا برای این کالاهای بخش وجود دارد و تنها باید با توسعه فعالیت‌ها و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری زمینه مشارکت را فراهم کند.

دانیش چوتانی با اشاره به اینکه دولت ایران در حال حاضر در زمینه مبادلات مالی با چالش‌های مواجه بوده و امروز مبادلات را انجام می‌دهد، افزود: ما مجبوریم که همکاری خود را به‌گونه‌ای مدیریت کنیم که تبادلات مالی به شکل دیگری انجام شود.

بر اساس این گزارش، شرکت‌های کوچک اروپایی که مبادلات مالی با آمریکا ندارند، تمایل زیادی برای همکاری با شرکت‌های ایرانی دارند، چراکه فرصت‌های زیادی درزمینه فناوری و استارت آپ در ایران وجود دارد که می تواند منافع زیادی را برای آن‌ها به همراه داشته باشد بدون اینکه رقابت سخت بازارهای جهانی برای آن‌ها وجود داشته باشد، ازاین‌رو در زمان تحریم‌ها ایران می‌تواند بسیاری از مشکلات را با توسعه همکاری‌ها این بخش پشت سر بگذارد

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه