English

معاون اجرایی خودروسازی سیف در پاسخ به موج؛

تحویل خودرو بیسو تی ۳ از خردادماه آغاز می شود

شرکت خودروسازی سیف با خرید گروه خودروسازی مرتب اقدام به خرید تجهیزات مونتاژ خودرو بیسو چین کرده و خط تولید مراحل آزمایشی را طی کرده است و خودروها از خردادماه 98 به مشتریان تحویل خواهد شد.

تحویل خودرو بیسو تی 3 از خردادماه آغاز می شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، سیف خودرو که پیش از این اقدام به واردات خودروی سوبارو از ژاپن می‌کرد پس‌از اینکه در همکاری با این شرکت با چالش‌های مواجه شد، سال 96 اقدام به خرید گروه خودروسازی مرتب کرد و ازآنجایی‌که خودروسازی مرتب از سال 1336 فعال بوده و حتی تولید خودرو موسو را در سابقه خود دارد فضای کافی برای تولید خودرو برای شرکت سیف خودرو داشت، هرچند این فضا مناسب نبود و نیاز به نوسازی داشت و حتی سال گذشته در آستانه تعطیلی بود، ازاین‌رو شرکت سیف خودرو با هزینه بالای 20 میلیارد تومانی برای نوسازی، بسترسازی لازم برای راه‌اندازی سایت فراهم کرد و در ادامه با خرید تجهیزات و ماشین‌آلات خط تولید راه‌اندازی شد، هرچند این خط تولید، اتوماتیک نیست، بااین‌حال برای تولید یک خودرو با کیفیت بالا در اشل کوچک مناسب است.

درواقع این خودروسازی در فضای 36 هزار متری ایجاد شده که در چند فاز فعالیت خواهد کرد که قرار است در فاز نخست با مونتاژ خودرو دو مدل بیسو وارد بازار داخلی شود و بعد از آن با راه‌اندازی سایت تولیدی در کاشان وارد فضای رقابتی بزرگ‌تری شود و حتی مدل‌های جدیدی تولید کند و حتی خط رنگ بدنه خودرو نیز در همان سایت کاشان مستقر کند و از این طرق بخشی از نیاز خود به خودروسازی‌های دیگر را کاهش دهد.

در حال حاضر طبق هدف‌گذاری داخلی سازی 20 درصدی برای تولید خودرو در سیف خودرو در نظر گرفته شده و امروز این شرکت توانسته 7 درصد از قطعات و تجهیزات را از طریق قطعه سازان داخلی تأمین کند. حال ازآنجایی‌که به دنبال هزینه 23 میلیارد تومانی برای واردات جیکوفیکسچر برای خط تولید کاشان است به نظر می‌رسد پس از راه‌اندازی سایت کاشان داخلی 20 درصدی محقق شود.

در خط تولید کاشان قرار است، دو خط موازی با 5 برابر ظرفیت خط کنونی آغاز بکار کند و محصولات جدید پس افزایش تولید دو مدل اخیر تولیدشده بیسو به خط تولید اضافه شود.

پیمان قمصری معاون اجرایی خودروسازی سیف نیز درباره استانداردهای این خودرو اعلام کرده است که خطوط جدید تولید خودرو طبق دستورالعمل سازمان استاندارد باید با استاندارد 85 گانه باشد، ازاین‌رو «بیسو تی3 »این استاندارد را پاس کرده و«بیسو تی 5» هم در حال طی مراحل دریافت استاندارد است.

شرکت خودروسازی سیف خودرو در حال حاضر ظرفیت تولید 6500 خودرو با کیفت 4 ستاره در سال را مدنظر قرار داده است. قمصری در پاسخ به موج درباره زمان تحویل خودروی این شرکت اعلام کرده است که« بیسو تی 5 از تیرماه و  بیسو تی3  از خردادماه تحویل خواهد شد.»

یکی دیگر از مزیت‌های شرکت سیف خودرو برای توسعه بازار این است که در ارائه خدمات ضمن استفاده از نمایندگی‌های باسابقه به دنبال برگزاری دوره آموزشی است تا با تأمین قطعات یدکی خدمات پس از فروش مناسبی ارائه دهد.

طبق گفته مسئولان این خودروسازی تولید 20 خودرو در روز را هدف‌گذاری است که با راه‌اندازی سایت تولید کاشان این ظرفیت بالاتر می‌رود. در حال حاضر تولید خودرو که فرایند اولیه را طی می‌کند برای 80 نفر اشتغال‌زایی آغاز کرده و قرار است از ابتدای سال آینده به 200 نفر برسد و درنهایت برنامه این شرکت اشتغال‌زایی برای 2 هزار نفر است

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی