English

جوایز ویژه قرعه کشی حساب های پس انداز بانک ملی اهدا شد/آخرین هفته پاییزی با بسته خبری بانک ملی ایران

عضو هیات مدیره بانک گفت: منابع قرض الحسنه پس انداز برای محرومان هزینه می شود و تسهیلات قرض الحسنه، افتخار نظام بانکداری اسلامی است.

جوایز ویژه قرعه کشی حساب های پس انداز بانک ملی اهدا شد/آخرین هفته پاییزی با بسته خبری بانک ملی ایران

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران آخرین هفته پاییزی با بسته خبری بانک ملی ایران آخرین هفته پاییزی امسال با اهدای جوایز قرعه کشی حساب های پس انداز بانک ملی ایران همراه بود. در این هفته تیزر قرض الحسنه این بانک تندیس و دیپلم افتخار جشنواره بین المللی LAMPA روسیه را کسب کرد و خط تولید انبوه مته حفاری جهاد دانشگاهی خوزستان نیز با مشارکت بانک ملی ایران توسط معاون اول رییس جمهور افتتاح شد.

مراسم اهدای جوایز ویژه قرعه کشی حساب های پس انداز بانک ملی ایران برگزار شد

جشن اهدای جوایز ویژه سی و نهمین مرحله قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک ملی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، عضو هیات مدیره بانک در این مراسم که با حضور منتخبی از برندگان وتعدادی از مدیران ارشد بانک ملی ایران برگزار شد،  با اشاره به اینکه اجر معنوی قرض الحسنه پس انداز با هیچ چیز قابل مقایسه نیست، گفت: قرض الحسنه پس انداز، گذشت از سود مادی برای کسب منفعت مورد تایید خداوند است.

برات کریمی با بیان این که بسیاری از نقاط دور افتاده کشور با همین منابع قرض الحسنه آباد شده اند، اظهار کرد: هیچ کدام از منابع بانکی به اندازه منابع قرض الحسنه پس انداز تحت نظارت شدید نهادها به ویژه بانک مرکزی نیست.

وی به جنبه مردمی بانک ملی ایران اشاره کرد و با تاکید بر این که منابع قرض الحسنه پس انداز برای محرومان هزینه می شود، ادامه داد: تسهیلات قرض الحسنه، افتخار نظام بانکداری اسلامی است.

کریمی اشاره کرد: همه ایرانیان به نوعی از خدمات بانک ملی ایران استفاده کرده اند و مفتخریم که بسیاری از افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی با استفاده از تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران خودکفا شده اند.

رییس صندوق پس انداز ملی ایران نیز در این مراسم با تقدیر از اعتماد مشتریان به این بانک، گفت: منابع قرض الحسنه پس انداز در اقدامات خیر و عام المنفعه مانند پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ،ساخت مدرسه، مراکز درمانی و ... در مناطق محروم صرف می شود.

محمود خادمیان افزود: برخی از این اقدامات مانند خرید یک دستگاه اکسیژن ساز مورد مصرف برای بیماران نه تنها در کشور بی سابقه است، بلکه همه سپرده گذاران قرض الحسنه پس انداز در اجر معنوی آن شریکند.

90 جایزه یک میلیارد ریالی کمک هزینه خرید مسکن، جایزه بزرگ سی و نهمین قرعه کشی جوایز حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک ملی ایران بود.

290 کمک هزینه خرید خودروی داخلی هر یک به مبلغ 500 میلیون ریال، 390 کمک هزینه خرید کالای ایرانی هر یک به مبلغ 200 میلیون ریال، 890 کمک هزینه ازدواج هر یک به مبلغ 150 میلیون ریال، 1090 کمک هزینه تحصیلی هر کدام به مبلغ 25 میلیون ریال، 1090 کمک هزینه خرید صنایع دستی هر کدام به مبلغ 5 میلیون ریال و 711 هزار و 90 جایزه نقدی 800 هزار ریالی بخشی دیگر از جوایز این دوره از قرعه کشی جوایز حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک ملی ایران بود.

در سی و نهمین مرحله قرعه کشی جوایز حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک ملی ایران در مجموع جوایزی به ارزش یک هزار و 48 میلیارد ریال در نظر گرفته شد.

قرض الحسنه، نگین بانکداری اسلامی

قرض الحسنه، نگین بانکداری اسلامی سی و نهمین مرحله قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک ملی ایران برگزار و جوایز برندگان آن اهدا شد.

در حال حاضر بیش از 40 میلیون حساب قرض الحسنه پس انداز در بانک ملی ایران وجود دارد که موجودی هر کدام از آنها از حداقل ممکن تا چند میلیارد تومان متفاوت است. مجموع این منابع، چندین هزار میلیارد ریال را به صورت متمرکز در اختیار بانک قرار داده تا آن را با دقت هر چه تمام تر در مسیر عام المنفعه و یا پرداخت تسهیلات هزینه کند.

گاه این سوال مطرح می شود که چرا عده ای باید منابع مالی خود را بدون دریافت هیچ سودی، در اختیار یک بانک بگذارند؟ چگونه ممکن است در دنیای امروز، کسی از سود کلانی که می تواند با سپرده گذاری بلند مدت در نظام بانکی به دست بیاورد چشم پوشی کرده و آن را رایگان در یک حساب قرض الحسنه ذخیره کند؟

بررسی وضعیت حساب های قرض الحسنه پس انداز نشان می دهد که دارندگان این حساب ها، عمیقا به نحوه مصرف این منابع در کار خیر، اعتقاد دارند. اساسا تعداد و موجودی حساب هایی که در دوره های منتهی به برگزاری قرعه کشی جوایز افتتاح و یا تکمیل می شوند، قابل توجه نیست.

میزان منابع و ماندگاری موجودی اغلب حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک ملی ایران به قدر کافی زیاد است، به طوری که موجودی برخی حساب های افراد حقیقی نه تنها چندین میلیارد تومان است، بلکه طی سال های متمادی، این رقم افزایش هم یافته است.

این شرایط نشان می دهد که صاحبان این حساب ها، با خدا معامله کرده اند. آنها اعتقاد دارند که «مَنْ ذَا الَّذی یُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضاً حَسَناً فَیُضاعِفَهُ لَهُ وَ لَهُ أَجْرٌ کَریم‌»

تصور این که صاحب یک حساب قرض الحسنه پس انداز با حداقل موجودی در ساخت یک مدرسه در دورافتاده ترین منطقه کشور، ساخت یک راه روستایی، ساخت یک مرکز بهداشتی در منطقه ای محروم یا شکل گیری یک ازدواج نقش داشته است، می تواند برای او و همه اطرافیانش بسیار جذاب، دلگرم کننده و دارای اجر معنوی باشد.

این گونه است که قرض الحسنه به عنوان نگین بانکداری اسلامی، موضوع سود مادی را به حاشیه رانده و اجر معنوی را جایگزین آن کرده است.

مشتریان وفادار بانک ملی ایران این موضوع را به خوبی دریافته اند و این گونه است که موجودی و تعداد حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک، هر سال کیفیت مطلوب تری پیدا می کنند.

توسعه مراودات خرد مالی در کیف پول الکترونیکی بانک ملّی ایران

توسعه مراودات خرد مالی در کیف پول الکترونیکی بانک ملّی ایران عضو هیات مدیره و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه چشم انداز بانکداری الکترونیک بانک ملی ایران بسیار روشن است، گفت: کیف پول الکترونیک محصولی نوین در بانک ملی ایران است که امکان توسعه مراودات خرد مالی و دریافت و پرداخت های متقابل را برای کسب و کارهای مختلف فراهم می کند.

 مسعود خاتونی در گفت و گو با روابط عمومی بانک ملی ایران با بیان اینکه بانک ملی ایران توسعه بازار کسب و کارها را بر خود ضروری می داند، افزود: صاحبان کسب و کار می توانند با کیف پول الکترونیکی علاوه بر امکانات متنوع برای دریافت و پرداخت های متقابل، از توسعه وفاداری مشتری نیز بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: همچنین این بانک پس از اقدامات موفق خود در نوین سازی خدمات بانکداری خرد در محیط وب و موبایل در قالب سامانه های بام و همچنین توسعه بانکداری مبتنی بر شبکه های اجتماعی در سامانه بله، اخیرا نیز از محصولات بانکداری شرکتی و بانکداری سازمانی خود رونمایی کرده است.

خاتونی ادامه داد: این محصولات به شرکت ها و سازمان ها اجازه می دهند تا امور مالی خود را به صورت کاملا بر خط و امن کنترل و مدیریت کنند.

وی اعلام کرد: توسعه خدمات شهروندی روی سامانه 60 و توسعه شبکه تخفیف و برخورداری از تسهیلات اعتباری خرد در ملی بازار نیز در دست پیگیری است که به زودی رونمایی خواهند شد.

تامین سرمایه بنگاه های اقتصادی با تسهیلات مضاربه بانک ملی ایران

بانک ملی ایران با هدف حمایت از رونق تجارت داخلی کشور و تامین نقدینگی مورد نیاز بنگاه های اقتصادی و صاحبان کسب و کار، در هشت ماه ابتدای امسال بیش از 60 هزار فقره تسهیلات مضاربه پرداخت کرده است.

 این بانک در راستای حمایت از بخش های مختلف اقتصادی و همسویی با اهداف کلان دولت جهت حمایت از بازار اشتغال آمادگی دارد با پرداخت تسهیلات در قالب مضاربه، نقدینگی مورد نیاز بنگاه ها و فعالان اقتصادی را تامین کند.

در چارچوب تسهیلات مضاربه، سرمایه مورد نیاز اشخاص حقیقی و حقوقی برای انجام فعالیت های تجاری و بازرگانی به منظور خرید و فروش کالا در داخل کشور ( بازرگانی داخلی) و خرید و صدور کالا به خارج از کشور (صادرات) از سوی بانک تامین و بدین ترتیب بانک نیز از سود حاصل از فعالیت های مذکور، مطابق سهم پیش بینی شده در قرارداد، منتفع می شود.

مدت قرارداد مضاربه متناسب با دوره گردش عملیات (فعالیت تجاری) بنگاه و حداکثر شش ماه بوده که منوط به رعایت ضوابط و مقررات قابل تجدید است.

بر این اساس بانک ملّی ایران در هشت ماه نخست امسال تعداد 60 هزار و 932 فقره تسهیلات در قالب مضاربه به ارزش 49 هزار و 341 میلیارد ریال پرداخت کرده است تا سهمی در رونق بازار کسب و کار و تجارت داخلی داشته باشد.

تیزر بانک ملی ایران تندیس و دیپلم افتخار جشنواره بین المللی LAMPA روسیه را کسب کرد

تیزر «قرض الحسنه» بانک ملی ایران رتبه نخست و دیپلم افتخار جشنواره بین المللی فیلم ها و تیزرهای تبلیغاتی اجتماعیLAMPA روسیه را به خود اختصاص داد.

مراسم اهدای جوایز این جشنواره در مقر سازمان ملل در ژنو سوییس برگزار شد و تیزر اجتماعی این بانک با موضوع «قرض الحسنه» توانست از میان تمامی کاندیدها و آثار برتر، تندیس و دیپلم افتخار را از آن خود کند.

حضور فعال شرکت چاپ و نشر بانک ملّی ایران در نمایشگاه بین المللی چاپ

شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته حضوری فعال دارد.

شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران همواره در ادوار مختلف مسابقات جشنواره ملی صنعت چاپ ایران موفق به کسب مقام اول و دریافت لوح و تندیس شده و از همین رو به عنوان یکی از مجموعه های اصلی در پاویون اختصاصی دبیرخانه جشنواره ملی صنعت چاپ ایران مستقر شده است.

این نمایشگاه تا روز یکشنبه 25 آذرماه 1397 ادامه دارد که علاقه مندان و متخصصان می توانند از ساعت 9 تا 17 از آن بازدید کنند.

سرپرست شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی معرفی شد

با تصویب هیات مدیره گروه توسعه ملی، سید مهدی سدیدی به عنوان سرپرست شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی منصوب شد.

پس از انتصاب خداداد غریب پور به عنوان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل شرکت ایمیدرو، سدیدی به عنوان سرپرست «وبانک» منصوب شد.

سدیدی با ۱۶ سال سابقه کارشناسی و مدیریت در بنگاه های اقتصادی و بازارهای مالی، معاون اقتصادی و برنامه ریزی گروه و رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی است.

مشاور وزیر اقتصاد در امور ایثارگران: ایثارگران به دنبال پست و مقام نیستند

مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در امور ایثارگران با تاکید بر اینکه ایثارگران به دنبال پست و مقام نیستند، گفت: بانک ملی ایران با تقدیم حدود 14000 ایثارگر ، بالاترین سهم ایثارگری را در بین دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی کشور داراست که این آمار قابل توجه و درخور تقدیر است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن ثقفی در جلسه بررسی مشکلات و درخواست های همکاران جانباز در استان زنجان با تاکید بر اینکه ایثارگران فرهنگ گران بهای ایثار و شهادت را با مادیات معامله نمی کنند، افزود: باید در برابر تحرکات دشمنان که هدف آخرشان دلسردی و ناامیدی از نظام است، با احتیاط عمل کنیم و دچار احساسات و هیجانات روانی نشویم.

وی تصریح کرد: همچنین باید از آرمان های انقلاب مثل گذشته حمایت و پاسداری کنیم و در حفظ آثار دفاع مقدس که فرهنگ ایثار و شهادت است، کوشا باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین ثقفی تاکید کرد: وزیر امور اقتصادی و دارایی و مدیرعامل بانک ملی ایران علاقه مند به رفع موانع رفاهی و معیشتی خانواده های ایثارگران هستند و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نمی شود.

همچنین هر یک از ایثارگران با بیان نقطه نظرات، مسائل و مشکلات خود پرداختند و در پایان با اهدای لوح تقدیر از اصغر رضائیون، جانباز شاغل 55 درصد تقدیر شد.

این جلسه با حضور امیر عباس مظفری مشاور مدیر عامل بانک کشاورزی و قائم مقام دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در امور ایثارگران، رضا خسروی رئیس اداره کل امور ایثارگران و خانواده شهدای بانک، اسماعیل خدایی مشاور استاندار زنجان در امور ایثارگران، ابوالفضل عباسچیان نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان و علی کاظمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان برگزار شد.

در خاتمه نیز حجت الاسلام و المسلمین ثقفی مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در امور ایثارگران به همراه رییس مرکز امور ایثارگران و خانواده شهدای بانک، رییس اداره امور شعب استان زنجان و تعدادی از مسئولان استانی در منزل خانواده های ایثارگر شاغل و بازنشسته حاضر شدند.

پرداخت 620 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک ملّی ایران در هشت ماه ابتدای امسال

بانک ملّی ایران در هشت ماه ابتدای امسال بالغ بر 620 هزار و 30 میلیارد ریال تسهیلات در قالب عقود مختلف به متقاضیان پرداخت کرده است.

این بانک در هشت ماه ابتدای سال جاری، بیش از یک میلیون و 290 هزار فقره تسهیلات در قالب عقد قرض الحسنه، مضاربه، فروش اقساطی، جعاله، خرید دین و... تخصیص داده است.

مشارکت مدنی بیشترین میزان تسهیلات پرداختی این بانک را به خود اختصاص داد و در مدت مذکور، 71 هزار و 136 فقره تسهیلات به ارزش 215 هزار و 58 میلیارد ریال پرداخت شد.

همچنین بالغ بر 49 هزار و 341 میلیارد ریال تسهیلات مضاربه در 60 هزار و 932 فقره به تجار و بازرگانان و 18 هزار و 282 میلیارد ریال تسهیلات خرید دین در هفت هزار و 341 فقره به صاحبان کسب و کار و بنگاه های اقتصادی پرداخت شده است.

بانک ملّی ایران از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه نیز 287 هزار و 205 فقره تسهیلات در قالب عقد  قرض الحسنه به ارزش 38 هزار و 279 میلیارد ریال و 577 هزار و 702 فقره تسهیلات در قالب فروش اقساطی به ارزش 201 هزار و 110 میلیارد ریال پرداخت کرده است.

از مجموع تسهیلات پرداختی این بانک، 241 هزار و 851 فقره تسهیلات به ارزش 59 هزار و 246 میلیارد ریال به عقد جعاله و 229 فقره تسهیلات به ارزش 875 میلیارد ریال به عقد اجاره به شرط تملیک اختصاص دارد.

همچنین طی این مدت، 41 هزار و 967 فقره تسهیلات مرابحه به ارزش 27 هزار و 559 میلیارد ریال و بالغ بر دو هزار و 479 فقره تسهیلات سلف به ارزش 10 هزار و 280 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

سرمایه گذاری عظیم بانک ملی ایران در توسعه گردشگری سمنان با هتل ساران

سرمایه گذاری عظیم بانک ملی ایران در توسعه گردشگری سمنان با هتل ساران افتتاح اولین هتل چهار ستاره هوشمند کشور در منطقه توریستی شهمیرزاد استان سمنان با سرمایه گذاری بانک ملی ایران علاوه بر توسعه اشتغال استان، سهم قابل توجهی در رونق گردشگری این منطقه خواهد داشت.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، مجید همتی مدیر این هتل با بیان اینکه این پروژه با مشارکت شش میلیارد و 400 میلیون تومانی بانک ملی ایران به سرانجام رسیده است، گفت: از سال 1373 مشتری بانک ملی ایران بوده ام و این پروژه را نیز با مشارکت این بانک به سرانجام رساندم و در طول مدت ساخت و مشارکت نیز از تعامل بسیار مناسب مدیریت و کارکنان بانک بسیار سپاسگزارم.

همتی میزان اشتغال ایجاد شده در این هتل را 30 نفر به صورت مستقیم اعلام کرد و ادامه داد: هتل ساران اولین هتل تمام الکترونیک و هوشمند کشور است به طوری که مشتریان می توانند به محض ورود به هتل و انتخاب اتاق، با نصب اپ اختصاصی روی موبایل خود همه نیازهای الکترونیکی اعم از مشاهده داخل اتاق، ریموت روشنایی یا تلویزیون و... را مدیریت کرده و با دریافت دستبند هشدار، در مواقع اورژانس و اضطراری کارکنان هتل را مطلع کنند.

مدیر هتل ساران اضافه کرد: سرمایه گذاری انجام شده طی شش سال بیش از 20 میلیارد تومان است که شش میلیارد و 400 میلیون تومان آن را از بانک ملی ایران دریافت کردم. البته برآورد هزینه کرد به روز، بالغ بر 60 میلیارد تومان است.

وی ابراز کرد: مجددا بر خود فرض می دانم از نگاه مثبت اندیش مدیریت وکارکنان بانک ملی ایران و تزریق به موقع نقدینگی و حسن برخورد کارکنان این موسسه عظیم اقتصادی قدردانی کنم.

همتی خاطر نشان کرد: به سرمایه گذاران پیشنهاد می کنم با عنایت به پتانسیل های موجود استان سمنان، نگرش مثبت و کارسازی به موقع مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط اعم از استانداری، اداره صنایع و معادن، اتاق بازرگانی، اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی و همچنین رویکرد بسیار مثبت بانک ملی ایران، این استان را جهت سرمایه گذاری انتخاب کنند.

لازم به ذکر است، هتل چهار ستاره هوشمند شهمیرزاد در شهر توریستی و نمونه گردشگری بین المللی شهمیرزاد در شمال شهرستان مهدیشهر و در پنج طبقه شامل لابی، دو سالن چند منظوره و پذیرایی، رستوران، کافی شاپ و مرکز عرضه و فروش صنایع دستی و سوغات استان بنا گردیده است.

برگزاری همایش شورای فرماندهی و فرماندهان تابعه مرکز مقاومت بسیج وزارت اقتصاد به میزبانی بانک ملی ایران

همایش شورای فرماندهی و فرماندهان حوزه ها و پایگاه های تابعه مرکز مقاومت بسیج وزارت امور اقتصادی و دارایی، در سالن همایش حافظ بانک ملی ایران برگزار شد.

علیرضا زمانی فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت امور اقتصادی و دارایی در این همایش گفت:همه پایگاه ها و حوزه های بسیج باید در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری،آمادگی خود را برای نقش آفرینی در عرصه جهاد اقتصادی حفظ کنند.

وی با اشاره به عملکرد و برنامه های در دست اجرا توسط هیات های اندیشه ورز مرکز مقاومت بسیج وزارت امور اقتصادی و دارایی(قهار) افزود:در برخی از کمیته ها اقدامات خوبی انجام شده است و کارها از سرعت مطلوبی برخوردارند.سایر کمیته ها هم با سرعت در حال جمع بندی اقدامات صورت گرفته و گزارش نتایج نهایی هستند.

همچنین نادر اکبری وند جانشین حوزه مقاومت بسیج بانک ملی ایران، گزارشی از فعالیت‌های بسیجیان این حوزه مقاومت را ارائه کرد.

در پایان این همایش از نفرات برتر جشنواره قرآنی الحافظون تقدیر شد.همچنین از نفرات برتر حوزه های بسیج برادران و پایگاه های بسیج خواهران تقدیر شد.

ارائه اطلاعات صندوق سرمایه گذاری اعتماد کارگزاری بانک ملی ایران در سامانه «بام»

اطلاعات صندوق سرمایه گذاری اعتماد کارگزاری بانک ملی ایران بر روی سامانه «بام» قرار گرفت.

صندوق سرمایه گذاری اعتماد کارگزاری بانک ملی ایران نهادی برای سرمایه گذاری با استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه است.

سرمایه گذاران می توانند برای خرید واحدهای سرمایه گذاری این صندوق با در دست داشتن کارت ملی به شعب منتخب بانک ملی ایران مراجعه کنند. مبلغ خرید هر واحد صندوق سرمایه گذاری اعتماد بر اساس ارزش خالص دارایی این صندوق(NAV) تعیین می شود.

بر اساس اطلاعات موجود در این سامانه، بازدهی سالانه صندوق 20.63 درصد، بازدهی سه ماهه 6.02 درصد و بازدهی ماهانه آن 2.56 درصد اعلام شده است.

کاربران سامانه بام می توانند از طریق منوی این سامانه و ورود به بخش خدمات پرداخت، از لینک بازار سرمایه اطلاعات به روز شده صندوق را دریافت کنند. به زودی امکان خرید واحدهای این صندوق نیز در سامانه بام راه اندازی خواهد شد.

اطلاعات شعب منتخب در سایت بانک ملی ایران به نشانی www.bmi.ir در بخش اطلاعات واحد های بانک قابل دسترسی است.

بهره برداری از مدرسه شهدای بانک ملّی ایران در رامسر

بهره برداری از مدرسه شهدای بانک ملّی ایران در رامسر مدرسه دو کلاسه شهدای بانک ملی ایران در روستای سپارده دهستان اشکور شهرستان رامسر استان مازندران با حضور مدیر کل راه های روستایی وزارت راه و شهرسازی، معاونت اداره امور شعب استان مازندران و مسئولان استانی و محلی به بهره برداری رسید.

سید محمد شادمهر، معاون اداره امور شعب استان مازندران بانک، در مراسم افتتاح این مدرسه با بیان اینکه بانک ملی ایران همواره در اموری همچون ساخت مدرسه، آزادسازی زندانیان دیه و سایر اقدامات خداپسندانه حضوری فعال و پررنگ دارد؛ از ساخت دو مدرسه دیگر در استان با مشارکت این بانک خبر داد.

در ادامه این مراسم مدیرکل راه های روستایی وزارت راه و شهرسازی، مدیر کل نوسازی مدارس استان، فرماندار رامسر و مدیر آموزش و پرورش رامسر، از اقدامات ارزشمند و شایسته بانک ملی ایران در بخش های مختلف به ویژه ساخت و تجهیز مدارس قدردانی کردند.

همچنین در پایان این مراسم فرمانداری رامسر با اهدای لوح و نشان افتخار از سنت حسنه مدرسه سازی بانک ملی ایران تقدیر کرد.

لازم به ذکر است، مدرسه شهدای بانک ملی ایران در روستای سپارده دهستان اشکور شهرستان رامسر با مشارکت یک میلیارد و 500 میلیون ریالی بانک و طی نه ماه احداث شده است.

انتخاب کارمند بانک ملی ایران به عنوان یکی از پژوهشگران برتر نظام بانکی کشور

انتخاب کارمند بانک ملی ایران به عنوان یکی از پژوهشگران برتر نظام بانکی کشور در هشتمین همایش بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری، محمد عقبایی جزنی، کارمند بانک ملی ایران به عنوان یکی از پژوهشگران برتر نظام بانکی معرفی شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

اسامی منتخبین هشتمین دوره همایش بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری که با حضور اکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی، علی دیواندری رییس پژوهشکده پولی و بانکی و مدیران عامل بانک‌ها، کارشناسان و صاحبنظران سیستم بانکی برگزار شد، در شش بخش مقاله، کتاب، پژوهشگران منتخب نظام بانکی، پژوهشگران منتخب بانک مرکزی، پژوهشگران منتخب پژوهشکده پولی و بانکی و پژوهشگران منتخب بانک ها معرفی شدند.

در بخش پژوهشگران منتخب بانک ها، دکتر محمد عقبایی جزنی کارشناس مالی اداره کل خزانه بانک ملی ایران به عنوان پژوهشگر منتخب بانک ملی ایران در حوزه پول و بانک انتخاب و با اهدای تندیس از تلاش های نوآورانه وی در این عرصه تقدیر شد.

از جمله دستاورد های پژوهشی این کارمند بانک ملی ایران می توان به بررسی تاثیر کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی بر شاخص تورم و سرمایه گذاری بخش خصوصی و طراحی مدل حکمرانی اقتضایی برای اجرای اثربخش سیاست های پولی بانک مرکزی اشاره کرد.

برگزاری چهل و نهمین نشست تخصصی تهران شناسی در موزه بانک ملّی ایران

چهل و نهمین نشست تخصصی تهران شناسی با حضور مدیر طرح و برنامه ستاد گردشگری شهرداری تهران و جمعی از فعالان عرصه میراث فرهنگی و گردشگری به میزبانی موزه بانک ملی ایران برگزار شد.

مدیر طرح و برنامه ستاد گردشگری شهرداری تهران در این نشست با بیان این که مجموعه بانک ملی ایران یک سایت ارزشمند میراث فرهنگی است، گفت: موزه بانک، ساختمان سردار اسعد، برج آب و زورخانه، از ارزش مادی و معنوی بسیار زیادی برخوردارند.

علی رضا مقدم نیا با تقدیر از اقدامات بانک ملی ایران در احیا و استفاده بهینه از مجموعه های میراث فرهنگی موجود، بر لزوم معرفی هر چه بهتر این مراکز به مخاطبان و علاقه مندان اشاره و خاطرنشان کرد: شاید هیچ ایرانی نباشد که دست کم یک بار به بانک ملی ایران مراجعه نکرده و یا در آن حساب نداشته باشد، از این رو نقش بانک ملی ایران را نباید دست کم گرفت.

ابوالفضل رواقی معاونت اداره کل روابط عمومی و مسئول موزه بانک ملی ایران در این نشست با اشاره به تاریخچه و نحوه مرمت و شکل‌گیری موزه گفت: مجموعه ادارات مرکزی بانک ملی ایران با وجود پتانسیل‌های معماری از دوران مختلف تاریخی از جمله ساختمان فاخر و منحصر به فرد سردار اسعد در جنوب مجموعه، ساختمان برج آب در غرب و موزه در شرق که همگی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌اند و ساختمان فاخر و دلنواز زورخانه در شمال مجموعه که در پیشانی خود یادگار ابوالحسن خان صدیقی را نگهداری می‌کند، همچون حلقه‌ای، میدان تاریخی مشق را به خیابان لاله‌زار و میدان بهارستان ارتباط می‌دهد.

وی افزود: این منطقه با توجه به قرارگیری در خیابان تاریخی علاءالدوله و همجواری با موزه جواهرات ملی و با توجه به پتانسیل‌های موجود، می‌تواند بازویی پرتوان جهت هدایت گردشگر داخلی و خارجی باشد.

در این نشست که پایه نشست‌های تخصصی در سطح کارشناسی جهت ارتقای تعاملات فی مابین با شهرداری تهران است؛ به پرسش های کارشناسان گردشگری، راهنمایان تورها، دبیران کانون های گردشگری و سایر فعالان و متخصصان این حوزه پاسخ داده شد.

حاضران در نشست سپس به بازدید از مجموعه های تاریخی بانک ملی ایران از جمله موزه بانک پرداختند.

افتتاح خط تولید انبوه مته حفاری جهاد دانشگاهی خوزستان با مشارکت بانک ملی ایران

خط تولید انبوه مته حفاری جهاد دانشگاهی خوزستان با مشارکت بانک ملی ایران طی مراسمی در قالب ویدئو کنفرانس توسط معاون اول رییس‌جمهور افتتاح شد.

در خط تولید انبوه مته حفاری سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان واحدهای طراحی، جوشکاری، رنگ آمیزی، اسنبل، کنترل کیفی و اپراتورهای ساخت فعال هستند و تسهیلات اعطایی بانک ملی ایران در قالب سرمایه ثابت و جهت خرید ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز تولید، به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال در اختیار سازمان جهاد دانشگاهی استان قرار گرفته است.

اسحاق جهانگیری پیش از افتتاح خط تولید مته حفاری عنوان کرد: خوشحال هستیم مته حفاری که یکی از اقلام استراتژیک و پرمصرف صنعت نفت است، بومی سازی شد و توانستیم به دانش فنی آن دست پیدا کنیم.

در مراسم افتتاح این مته حفاری نیز که در شهرک صنعتی شماره 3 اهواز برگزار شد، سید علی بحرینی مقدم معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان، سعید طاهری رییس اداره امور شعب بانک ملی استان خوزستان و سید علیرضا علوی رییس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان حضور داشتند.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان در این مراسم با بیان اینکه برای این کار بزرگ، سیستم بانکی نیز کمک بسیار خوبی به ما کرد تا بتوانیم این طرح را اجرایی کنیم، گفت: پس از یک دهه تلاش و کوشش شاهد به ثمر نشستن تلاش جمعی همکاران در جهاد دانشگاهی خوزستان در بحث ساخت مته حفاری هستیم.

سید علیرضا علوی بیان کرد: درس بزرگی که ساخت مته حفاری در جهاد دانشگاهی خوزستان به ما داد آن بود که در استان خوزستان که معمولا اخبار بد از آن مخابره می شود، می‌توانیم نشان دهیم که جوانان، کارهای بزرگی را انجام می‌دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه