English

عسگراولادی:

همه ادارات بدون استثنا فساد دارند/ دولتمردان از تحریم ها می ترسند/ کالاهای اساسی با ارز ۱۰ هزار تومانی فروخته می شوند

عسگراولادی در مورد تحریم های پیش افزود:به عقیده من تحریم های آبان ماه از تحریم های قبلی ضعیف تر است و هیچ اتفاقی در کشور نمی افتد، بازار در حال انجام کسب و کار خودش است. تنها مشکلی که داریم مسائل بانکی است و اگر در هر کشور اروپایی یک بانک با ما همکاری کند مشکلاتمان را حل می کنیم.

همه ادارات بدون استثنا فساد دارند/ دولتمردان از تحریم ها می ترسند/ کالاهای اساسی با ارز 10 هزار تومانی فروخته می شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین شب گذشته در برنامه پایش گفت : سفیر چین مشخص شده و همین هفته نام وی اعلام می شوند چون کارهای تایید صلاحیت وی باید انجام شود نمی توانم اسمش را بگویم.

اسدالله عسگراولادی افزود : مشکل اصلی در دستگاه های دولتی خودمان است و اگر بتوانیم مشکلات موجود در سیستم دولتی را حل کنیم موفق می شویم. گله ای که ما از دولت داریم این است که مشورت پذیر نیست، در حال حاضر ترس از تحریم ها بیشتر از قبل است وگرنه ما 40 سال است که تحریم هستیم . در زمان جنگ هم تحریم بودیم ولی سختی کنونی تحریم به خاطر مدیریت در درون کشور است .

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: متاسفانه دولتمردان از تحریم ها می ترسند و مشکل در مدیریت داخلی است ، مثلا در صادرات مقررات جدید دردسرساز است، بخشنامه هایی که هر ساعت صادر می کنند و بخشنامه قبلی را نقض می کند صادرکنندگان را با مشکل روبرو کرده است.

وی در مورد تعیین نرخ 4200 برای ارز در فروردین سال جاری گفت: تعیین این قیمت برای ارز کار غلطی بود، همین کار باعث شد که نرخ ارز بالا برود، اگر مبنای ارز را 6 هزار تومان قرار می دادند هرگز نرخ ارز به 15 هزار تومان نمی رسید، پیشنهاد من این است که این ارز 4200 تومانی را بردارند و قیمت همه ارزهای جهانگیری، ریال نیمایی و سنایی را 10 هزار قرار دهند.

عسگراولادی در پاسخ به این سوال که اگر ارز 4200 تومانی حذف شود شاهد گرانی کالاهای اساسی خواهیم بود گفت: هم دولت و هم مردم می دانند که هیچ کالایی با ارز 4200 تومانی فروخته نمی شود، ارز 4200 را می گیرند ولی جنس ها را با قیمت ارز 10 هزار تومانی به مردم می فروشند. کسانی که ارز 4200 برای واردات می گیرند هیچوقت کالا را با قیمت 4200 به بازار وارد نمی کنند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین اظهار داشت: من یکبار گفتم سه ماه بانک مرکزی را به من بدهیم من مشکل ارز را حل می کنم، ولی کسی محل نذاشت و حتی با من مشورت نکرد. 5 ماه پیش خدمت اقا رسیدم و اصرار کردم که می خواهم خدمت آقای روحانی برسم و حرف هایم را بزنم، ایشان فرمودند برو. از وقتی که آقا فرموردند برو تا وقتی که آقای روحانی وقت دادند 2 تا دو و نیم ماه طول کشید یعنی من دو و نیم ماه طول در صف دیدن رئیس جمهور بودم .

وی گفت: در آن جلسه همه حرفهایم را خدمت آقای روحانی گفتم ولی هیچکدام را عمل نکرد، به آقای روحانی گفتم آنقدر از تیم اقتصادی عصبانیم که می خواهم بروم دماوند و آنجا شلغم بکارم. اقای روحانی فقط حرفها را می شنود ولی عمل نمی کند. در حال حاضر به خاطر اینکه ما مجبور می کنند که ارز را با قیمت 8 هزار تومانی بفروشیم صادرات من کم شده و در یک ماه اخیر به صفر رسیده است .

عسگراولادی افزود: رئیس جمهور باید جلوی فساد را بگیرد، مبارزه با فساد مهم است در حال حاضر بدون استثنا در همه ادارات فساد وجود دارد و علت آن نیز بزرگ بودن دولت است. جلوی قاچاق قانونی را بگیرند، در حال حاضر طبق قانون وقتی که کالایی مجوز ورود نگیرد به انبار منتقل می شود، بعد از سه ماه نگهداری در انبار برچسب متروکه می خورد و همان کالا را دولت به بازار می آورد و می فروشد. این قاچاق قانونی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه