English

رئیس اتحادیه میوه و سبزی در گفتگو با موج؛

عدم مدیریت صحیح صادرات دلیل گرانی گوجه فرنگی/اعتصاب کامیون داران تاثیر اندکی بر قیمت گوجه گذاشته است

قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی به ۷۰۰۰ تا ۷۵۰۰ تومان در سطح شهر رسیده است که یکی از دلایل آن عدم مدیریت صحیح صادرات است.

عدم مدیریت صحیح صادرات دلیل گرانی گوجه فرنگی/اعتصاب کامیون داران تاثیر اندکی بر قیمت گوجه گذاشته است

رئیس اتحادیه میوه و سبزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج، با بیان اینکه قیمت میوه ها بستگی به عرضه و تقاضا دارد اظهار کرد: با توجه به این مقطع زمانی که بعضی از میوه ها در فصل های تابستان، پاییز و زمستان نیز موجود است از میوه های نوبرانه زمستانی زیاد استقبال نمی شود و هنور تقاضا ها برای میوه های تابستانی مثل خربزه هندوانه توت فرنگی است.

اسدالله کارگر با بیان این که در عرضه سیب به احتمال 10 الی 20 درصد کمبود داریم، گفت: امسال خیلی از استان های سیب خیز بر اثر سرما زدگی دچار آسیب شده اند که باعث شده نسبت به سال قبل با کمبود مواجه شویم اما در حال حاضر به دلیل بودن میوه های تابستانی تقاضا برای سیب کم است و زمانی که تقاضا برای این میوه افزایش پیدا کند این کمبود خود را نشان می دهد.

وی با اشاره به افزایش قیمت گوجه فرنگی گفت: قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی  به ۷۰۰۰ تا ۷۵۰۰ تومان در سطح شهر رسیده است که یکی از دلایل آن کمبود در سطح میدان میوه و تره بار است.

وی یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت گوجه فرنگی را صادرات اعلام کرد و افزود : امسال نسبت به سال گذشته 125 درصد افزایش صادرات داشته ایم  که در افزایش قیمت تاثیر گذار بوده و ما خواستار کنترل صادرات به منظور تنظیم بازار داخلی شده‌ایم البته در گذشته نیز اتحادیه بارفروشان، طی نامه‌ای این درخواست را کرده بود که متاسفانه تاکنون به این درخواست ترتیب اثر داده نشده است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی همچنین گفت: کارخانه رب نیز شروع به جمع آوری گوجه کرده است که باعث گران شدن قیمت گوجه شده است.

وی در خصوص تاثیر اعتصاب کامیون داران بر قیمت گوجه، بیان کرد: اعتصاب کامیون داران در افزایش قیمت گوجه فرنگی تاثیراتی داشته اما این اعتصاب فقط بر قیمت گوجه تاثیر گذار نیست و در سایر اقلام میوه هم تاثیرات خود را خواهد گذاشت. البته این مورد بر قیمت گوجه فرنگی تاثیر زیادی نداشته است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی در پایان گفت: قیمت پیاز در حال حاضر افزایش نیافته اما قیمت هر کیلوگرم سیب‌زمینی، به حدود 3000 الی 3500 تومان رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه