English

عضو کمیسیون صنایع در گفتگو با موج:

کالای مصرفی مردم باید وارد کشور شود/واردات گوشی از سر گرفته شود

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تداوم واردات گوشی به کشور بیان کرد: کالای مورد مصرف مردم تا زمانی که مردم می خواهند باید وارد کشور شود.

 کالای مصرفی مردم باید وارد کشور شود/واردات گوشی از سر گرفته شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، بعد از دستگیری 38 نفر از وارد کنندگان بزرگ گوشی و محاکمه تعدادی از آن ها بحثی مبنی بر قطع واردات گوشی تا اطلاع ثانوی مطرح شد و مقرر گشت ابتدا تکلیف متهمان اقتصادی در بخش گوشی مشخص شود و بعد واردات گوشی از سر گرفته شود.

در گوشی های وارداتی برند و محصولات اپل از طرفداران زیادی در کشور بهره می برد و با انتشار خبری مبنی بر رونمایی از محصولات جدید این شرکت این نگرانی در وجود طرفداران این برند به وجود آمد که شاید نسبت به کشورهای دیگر دیرتر به محصولات جدید اپل دست پیدا کنند.

در همین زمینه رمضانعلی سبحانی‌فر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار موج گفت: بحث رسیدگی به متخلفان ارزی با بحث واردات گوشی متفاوت است و هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند، طرفداران محصولات اپل هم نگران این موضوع نباشند، کالای مصرفی تا زمانی که مردم می خواهند باید وارد شود.

وی افزود: محاکمه و ضبط گوشی ها تنها تأثیری که بر بازار داشت بر روی تعداد گوشی های موجود در بازار بود و بر روی واردات آن ها تأثیر نخواهد گذاشت و تا زمانی که حکم بازداشت شدگان مشخص نشود گوشی ها نیز بدون تکلیف خواهند ماند.

سبحانی فر در خصوص گوشی های دیگر که در گمرک هستند و منتظر ترخیص مانده اند اظهار کرد: هم اکنون ترخیص کالاها از گمرک به ترتیب اولویت بازار است و ابتدا آن هایی که در بخش تولید نیاز جامعه هستند ترخیص می شوند و در نهایت نوبت به گوشی هم خواهد رسید.

نماینده مجلس همچنین در خصوص فاز اول رجیستری تبلت ها عنوان کرد: این طرح یکی از برترین طرح ها در بازرگانی ایران است که وانست از ورود کالای قاچاق جلوگیری کند و این امر که موجب گرانی شده است درست نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه