English

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به موج

تاکید دولت به برداشت ریالی، مانع تسریع اجرای پرداخت وام یک و نیم میلیون دلاری به روستائیان بود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: برداشت ریالی از صندوق توسعه ملی به جز در مواردی که در قانون بودجه پیش بینی شده، نیازمند ابلاغ رهبری است که این مساله باعث طولانی شدن تصویب لایحه دولت برای پرداخت وام به روستائیان شد.

تاکید دولت به برداشت ریالی، مانع تسریع اجرای پرداخت وام یک و نیم میلیون دلاری به روستائیان بود

مهرداد لاهوتی در مورد اقداماتی که مجلس شورای اسلامی می تواند به رونق تولید و اشتغال در سال جدید کمک کند به خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج گفت: در مجلس کمیسیون ویژه حمایت از تولید تشکیل شد که می تواند آثار خوبی برای تولیدکنندگان داخلی به همراه داشته باشد. خلاصه فعالیت این کمیسیون که کارش به تازگی آغاز شده، مدیریت نگاه به بحث واردات و صادرات کشور است.

وی افزود: نمایندگان مجلس درنظر دارند روی مساله کاهش واردات کالاهایی که امکان تولید آنها در داخل وجود دارد، تدبیر کنند. در این راستا قرار است واردات این قبیل کالا را ممنوع شود و یا تعرفه های آن ها را بالا برود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص بحث برداشت یک و نیم میلیون دلار از صندوق توسعه ملی و انتقاد دولت درباره تاخیر ارائه مجوز مجلس در این باره، خاطر نشان کرد: موضوع برداشت این مبلغ در کمیسیون برنامه و بودجه به بحث گذاشته شد و قرار است به زودی به صحن برده شود. براساس لایحه دولت یک و نیم میلیون دلار برای افزایش اشتغال در اختیار روستائیان قرار خواهد گرفت.

لاهوتی ادامه داد: مشکلی که باعث شد تاکنون طرح مذکور عملیاتی نشود بحث درخواست این مبلغ به صورت ریالی بود. استحضار دارید که به جز دو تا ده درصد که برای امور کشاورزی و سند هرساله طبق قانون بودجه می توان از صندوق توسعه ملی به شکل ریالی برداشت کرد، لذا مجلس اجازه ندارد برای مبالغ دیگر به صورت ریالی از صندوق برداشت کند. از این رو تصویب لایحه دولت در خانه ملت نیازمند ابلاغ مقام معظم رهبری بود.

نماینده مردم لنگرود تصریح کرد: در نهایت آنکه رهبری این مجوز را صادر کنند و سپس در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه قرار گرفت و به زودی عملیاتی خواهد شد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی