English

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد

۱۳ هزار تخلف خودرویی از سوی شرکت های غیر نمایندگی

حمید گرمابی گفت: ارزیابی ها از ابتدای دی ماه 95 تا دی ماه 96 نشان می دهد نزدیک به 13 هزار تخلف از سوی شرکت های خودرویی غیر نمایندگی رخ داده است.

13 هزار تخلف خودرویی از سوی شرکت های غیر نمایندگی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به افزایش تخلفات در حوزه خودرو گفت: بسیاری از این تخلفات از سوی شرکت هایی رخ می دهد که هیچگونه تعهدی به هیچ جایی ندارد و از آنجایی که نظارتی بر این شرکت ها نمی شود به راحتی تخلف می کنند.

حمید گرمابی با بیان اینکه 13 هزار تخلف از 1 دی 95 تا 1 دی 96 نزدیک از سوی این شرکت ها انجام شده است، افزود: از آنجایی که این شرکت ها هیچ تعهدی به هیچ جایی ندارد، هر وقت برای انجام یک تخلف اراده کنند، قابل کنترل و مدیریت نیستند، زیرا یک روزه تعطیل می کنند، هرچند در طرح یک فوریتی مجلس دیده شده بود که گری مارت ها در بازار خودرو فعالیت کنند، اما این شرکت ها کوچک هستند و به راحتی تخلف می کنند.

او درباره مشکلاتی که فعالیت این شرکت ها در بازار خودرو ایجاد می کند گفت: جزئیات به وزارت صنعت ارائه می شود که اگر خدمات پس از فروش مناسب نداشته باشند خریداران با مشکل مواجه می شوند.

به گزارش موج، برخی کارشناسان صنعت خودرو معتقدند؛ گری مارکت ها نقش موثری در جلوگیری از انحصار و فساد در بازار خودرو دارند، با این حال هیات وزیران در جلسه ۲۰ اسفند ماه ۹۶ در قالب «اصلاحیه آیین‌نامه ضوابط فنی واردات خودرو» حذف غیر نمایندگی‌های خودرو را به وزارت اقتصاد و وزارت صنعت ابلاغ کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی