English

عضو هیات رییسه مجلس در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد:

ادامه مذاکره با اروپایی ها جدیدترین تصمیم دولت برای حفظ برجام

سیدجواد حسینی کیا گفت: نابسامانی های اخیر اقتصادی کشور ناشی از سو مدیریت در کشور و عدم مبارزه درست دولت با مبارزه با فساد اقتصادی و قاچاق است، از این رو تاکنون تاثیر تحریم ها ناچیز بوده و در ادامه نیز برنامه جدی دولت برای حفظ برجام ادامه مذاکره با اروپا است.

ادامه مذاکره با اروپایی ها جدیدترین تصمیم دولت برای حفظ برجام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به مشکلات اقتصادی اخیر کشور، گفت: در چند ماه گذشته موضوع تک نرخی شدن ارز و کنترل واردات متناسب با تخصیص ارز انجام شد، اما نه تنها در کنترل قیمت ها موفق نبود، بلکه به رانت های این بخش نیز دامن زد. به تازگی نیز بسته جدید ارزی از سوی رییس جدید بانک مرکزی ارائه شده است، اما هنوز نمی توان درباره تاثیر آن قضاوت کرد و باید پس از مدتی اثر آن را در اقتصاد کشور دید.

نظر حسینی کیا در ارتباط با مذاکره با اروپایی ها و حفظ برجام

حسینی کیا با تاکید بر اینکه بخشی از التهاب بازار ارز ناشی از فضاری روانی بوده  است، افزود: پس از ارائه بسته جدید ارزی، قیمت دلار و سکه در بازار تاحدودی کاهش یافته، هر چند نوسانات در این بازار زیاد بوده و هنوز نیز به ثبات نرسیده است، با این حال این مساله حکایت از تاثیر فضای روانی بر اقتصاد کشور دارد.

او با بیان اینکه در سال های گذشته دولت نتوانسته در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و فساد اقتصادی موفق عمل کند، تصریح کرد: تا زمانی که در اقتصاد کشور برنامه ویژه ای برای مبارزه با قاچاق و رانت و فساد اقتصادی نداشته باشیم، این مشکلات همچنان در اقتصاد کشور ادامه خواهد یافت و حتی بسته های ارزی نیز نمی تواند این نابسامانی را کنترل کند.

نماینده مردم سنقر درباره سیاست های دولت برای رفع مشکلات اقتصادی در نتیجه تعاملات بین المللی افزود: در حال حاضر برنامه دولت و حاکمیت ادامه مذاکره با اروپا برای حفظ برجام است و این مساله اگر موفقیت آمیز باشد ادامه فعالیت شرکت های بزرگ اروپایی نیز در کشور محقق خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه