English

آخوندی:

ورود ۵ فروند ATR گامی مثبت از سوی اتحادیه اروپا در جهت ایفای تعهداتش است

وزیر راه و شهرسازی گفت: همراه با پنج فروند ATR تازه وارد، معادل ۵ میلیون یورو قطعات این هواپیماها را که ساخت آمریکا و اروپا هستند، وارد کرده‌ایم.

ورود 5 فروند ATR گامی مثبت از سوی اتحادیه اروپا در جهت ایفای تعهداتش است

به گزارش خبرگزاری موج، عباس آخوندی امروز یک شنبه 14 مرداد در حاشیه استقبال از پنج فروند ATR جدید ایران‌ایر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ورود این هواپیماها دو اهمیت ویژه دارد، گفت: یکی از جهت خروج آمریکا از برجام و همچنین نتیجه گفت‌وگوهای مستمر ما با اروپایی‌ها مهم بود که موفق شدیم با وجود شرایط سخت تحریم، این قرارداد را به نتیجه برسانیم و هواپیماها به ایران بیایند.

وی ادامه داد: همراه این هواپیماها، ۵ میلیون یورو قطعات یدکی ATR وارد کشور شد که ساخت آمریکا و اروپا هستند و با واردات این قطعات، از بهره‌برداری هواپیماها هم مطمئن خواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: بانک مرکزی، وزارت امور خارجه و بخش‌های دیگر همکاری کرده‌اند و من این اتفاق را گامی مثبت از سوی اتحادیه اروپا در جهت ایفای تعهداتش تلقی می‌کنم تا در آینده این همکاری‌ها تداوم یابد و فضای تنش در سطح بین‌الملل ایجاد نشود.

عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی

آخوندی تصریح کرد: اگر تعامل سازنده با جهان داشته باشیم، حتی آمریکا را هم منزوی می‌کنیم؛ همچنان که این کار را کرده‌ایم.

مایل هستیم فرودگاه‌های کوچک‌ و منطقه‌ای ما فعال شوند

به گفته وی، علت آنکه دنبال توسعه هوانوردی با استفاده از هواپیماهای کوچک بودیم، توسعه مناطق مختلف بود، چرا که در حال حاضر هواپیماها عمدتاً در مراکز استان‌ها، پایتخت و مقاصد بین‌المللی پرواز دارند، درحالی‌که من مایل هستیم فرودگاه‌های کوچک‌ و منطقه‌ای ما فعال شوند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ما می‌توانیم با این ناوگان به فرودگاه‌های کوچکتر پرواز داشته باشیم و امیدواریم شبکه پروازی هما را به همه مناطق ایران توسعه دهیم تا فضایی فراهم شود که مناطق مختلف کشور از صنعت هوانوردی استفاده کنند.

آخوندی یادآور شد: رسیدن هواپیما به بسیاری از مناطق کمتر برخوردار به توسعه این مناطق منجر خواهد شد و امکان جذب سرمایه‌گذار فراهم می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه