English

وزیر راه و شهرسازى:

تمام قطعات راه آهن سنندج- همدان به پیمان سپرده شده است

وزیر راه و شهرسازى یادآور شد: تمام قطعات راه آهن سنندج -همدان به پیمان سپرده شده و علیرغم هزینه بر بودن ادامه آن تا داخل شهر، به منظور سهولت دسترسى مردم این هزینه خواهد شد و طراحى معمارى ایستگاه آن نیز به مسابقه گذاشته خواهد شد تا ایستگاهى با معمارى ماندگار و شایسته مردم سنندج ساخته شود.

تمام قطعات راه آهن سنندج- همدان به پیمان سپرده شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان؛ عباس آخوندى اظهارنمود:تمام قطعات راه آهن سنندج- همدان به پیمان سپرده شده است.

وزیر راه وشهرسازی طى سفر یک روزه به کردستان در جلسه ستاد بازآفرینى شهری استان کردستان ضمن تاکید بر اهمیت و لزوم برگزارى این جلسات، افزود: باید در هر محله خدمات آب، برق، خدمات زیربنایى و روبنایى تعریف و اجراى این خدمات عمومى را شروع کنیم. 

وى همچنین اهتمام در اجراى کمیسیون ماده ٩ قانون مسکن و شهرسازى و صدور سند براى منازل بافت هاى فرسوده و محدوده طرح بازآفرینى شهرها را مورد تاکید قرار داد. 

آخوندى با اعلام حمایت از مسکن و شهرسازى استان و شهردارى ها در بهسازى معابر شهرى، از آنها خواست با اولویت بندى درست در پیشبرد کارها تلاش کنند. 

وزیر راه و شهرسازى، در بخش دیگرى از این جلسه از نمایندگان استان در مجلس، خواست براى جذب اعتبارات، چهره کردستان مستعد با موقعیت استراتژیک و منابع بسیار را بد جلوه ندهند تا استان متضرر نشود. 

وى در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در پروژه هاى راه آهن _ سنندج همدان، کریدور شمال _ جنوب، فرودگاه سقز و طرح بازآفرینى شهرى، با طرح این پرسش که در زمانى که بیشترین بودجه در این کشور وجود داشت چقدر بودجه به کردستان تعلق گرفت؟ خاطرنشان کرد: ما در عین عسرت و مشکل مالى از وظایف خود شانه خالى نکردیم. 

آخوندى یادآورى کرد: نمى خواهیم ادعا کنیم اما طى ٢ سال اخیر معادل ٢٦ سال گذشته در جاده هاى کردستان کار شده است. 

وى همچنین اضافه کرد: شهرهاى کردستان در وضعیت طاقت فرسایى بود اما در حال حاضر همه شهرها داراى طرح و نقشه هستند و طرح هاى عملیاتى در حال اجراست. 

وزیر راه و شهرسازى در ادامه یادآور شد: تمام قطعات راه آهن سنندج همدان به پیمان سپرده شده و علیرغم هزینه بر بودن ادامه آن تا داخل شهر، به منظور سهولت دسترسى مردم این هزینه خواهد شد و طراحى معمارى ایستگاه آن نیز به مسابقه گذاشته خواهد شد تا ایستگاهى با معمارى ماندگار و شایسته مردم سنندج ساخته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه